Prvním takovým automobilem by podle informací týdeníku Ekonom mohla být "nová" Tatra T 600, známá také jako Tatraplan. Nešlo by přitom o věrnou repliku - vůz by totiž měl splňovat veškeré současné bezpečnostní požadavky a měl by být použitelný každý den.

Nový Tatraplan tak dostane moderní podvozek, moderní motor a zřejmě i současné asistenční systémy.

Tatra 600.

Na moderním základě však bude umístěna charakteristická proudnicová karoserie. Také interiér by se měl nést v duchu původního stroje a nabídnout retro atmosféru přelomu 40. a 50. let.

Takový vůz by se pochopitelně vyráběl kusově, na objednávky zákazníků. I proto nelze počítat s lidovou cenou - Tatra by si za moderní T 600 mohla účtovat klidně i částku převyšující 2,5 milionu korun.

Tatra 600.

Původní Tatraplan se vyráběl v letech 1948 až 1952. Ve své době zaujal například ocelovou samonosnou karoserií s pontonovým tvarem, efektivní aerodynamikou či dvoudílným předním oknem bez výrazného středního sloupku - okno bylo uprostřed pouze utěsněné úzkým pryžovým profilem.

Motor, vzduchem chlazený čtyřválcový boxer, byl pochopitelně umístěn vzadu. Tatra celkově vyrobila 6342 kusů, z toho 4242 vzniklo v Kopřivnici. Zbytek aut byl postaven v posledním roce produkce v Mladé Boleslavi.

Tatra 600.

Výroba osobních automobilů se značkou Tatra skončila v roce 1999. Od té doby se o obnovení produkce sice už několikrat mluvilo, ale k renesanci nikdy nedošlo.

Tentokrát to snad už dopadne jinak, už jen proto, že se firma po dlouhé době zdá být v dobré kondici. Podle zdroje týdeníku Ekonom by rozhodnutí o výrobě moderního Tatraplanu mohlo padnout v prvním pololetí příštího roku. Vývoj a homologace nového osobního auta pak zabere zhruba tři až pět let.