Vynikající terénní i manévrovací schopnosti má unikátní vozidlo Tatrabus, které je postaveno na podvozku Tatra Phoenix v provedení 8x8. Je schopno kromě posádky přepravovat i 34 turistů.

Nápad na vznik takového speciálu se zrodil v roce 2017. "Tehdy si společnost XPATAGONIA z Chile koupila podvozek vozidla Phoenix. V Itálii pak na náš tatrovácký podvozek s kabinou nejprve namontovali autobusovou nástavbu a poté byl hotový vůz převezen lodí do Chile. Do provozu se dostal až v druhé polovině roku 2018, jelikož bylo nejprve potřeba vyřídit v Chile registraci vozidla,“ popisuje vznik a cestu vozu do Jižní Ameriky Vlastimil Kučera, projektový manažer společnosti TATRA TRUCKS, který prodej podvozku realizoval.

Automobil pohání motor PACCAR MX340 o výkonu 460 HP spojený s automatickou převodovkou. Kromě třetí nápravy jsou všechny tři zbývající řditelné. Díky tomu je vůz schopen projet po úzkých horských silničkách, stejně jako po dunových polích. Tatrabusu má ve své výbavě i systém centrálního dohušťování pneumatik, díky kterému řidič může měnit tlak v pneumatikách v závislosti na podmínkách přímo z kabiny.

Provozovatel nechal vůz dovybavit i třemi monitory, na které se přenáší obraz ze čtyř kamer. Jedna  z nich je dokonce infračervená a umožňuje bezpečnou jízdu v noci. Současně se využívá třeba i pro pozorování nočního života zdejších zvířat.

Právě kvůli tomu, že se Tatrabus vydává i do nadmořských výšek, v nichž hrozí lidem hypoxie (výšková nemoc), veze si vozidlo s sebou i zásobu kyslíku. V tatrovce jsou zabudovány dvě velké nádrže a jedna menší regulační, které dokážou pomocí kyslíkových dýchačů 34 cestujícím a posádce poskytnou životně důležitý kyslík na desítky hodin.