Tento systém prý není ve světě Tesly žádnou novinkou. Vůz nezřídka opouští továrnu bez některých elementárních dílů – tu chybí sedadla, tu digitální displeje nebo další nezbytnosti. Všechny díly potřebné k dokončení jsou teprve poté odeslány za autem k dealerovi, který celý vůz dokončí předtím, než jej předá koncovému zákazníkovi.

Podle jednoho z regionálních manažerů Tesly, který z pochopitelných důvodu neprozradil svoje jméno, se nejedná o žádnou novinku. Tímto způsobem prý automobilka funguje již řadu let a zejména u sedadel a displejů se jedná o velmi častý jev.

Tesla Model 3.
Výroba Modelu 3 dělá Tesle vrásky. Značku přivedla do největší ztráty v historii

Tento pozoruhodný systém vypouštění nekompletních aut z továrny má však svůj uvěřitelný důvod. Zatímco drtivá většina automobilek začne vyrábět auto a potom jej několik let kompletuje v továrně beze změn, Tesla spoustu dílů neustále obměňuje a inovuje. Často se tedy stává, že vyrobené auto teprve „čeká“ na dokončení dílů a ty se pošlou k dealerovi na domontování, místo toho, aby byly osazeny rovnou v továrně.

Koncovému zákazníkovi by tedy tento postup neměl nijak uškodit, ovšem vyvstává otázka, zda každý vůz projde adekvátní koncovou kontrolou. Přece jen je lepší, když jsou třeba sedadla do auta namontována přímo v továrně, než aby jej montoval narychlo dealer před předáním zákazníkovi.

Zda Tesla plánuje tento přístup nějak přehodnotit s příchodem Modelu 3, to není jisté. Nejnovější malý elektromobil značky se každopádně potýká se značnými problémy, neboť výroba stále neběží v plném proudu. Už touto dobou mělo z továrny v americkém Fremontu vyjíždět 5000 aut týdně, ovšem tento plán je nyní posunut na první čtvrtletí roku 2018.