V rámci konvenčních osobních automobilů se spalovacím motorem drží současný rekord v tažení letadla Porsche Cayenne, které minulý rok zvládlo utáhnout 285 tun vážící Airbus A380. Nový rekord Tesly tedy není zrovna nejpůsobivější a svým způsobem vlastně hodně specifický.

Jelikož je Model X ve verzi P100D vůbec prvním osobním elektromobilem, který se této disciplíny zúčastnil, automaticky byl tedy do Guinnessovy knihy rekordů zapsán jako produkční elektrické auto schopné utáhnout největší zátěž.

Ke stanovení rekordu tak stačil mnohem lehčí Boeing 787-9 Dreamliner o suché hmotnosti 130 tun. Oficiálně má přitom Model X udávanou maximální tažnou kapacitu 2,3 tuny. Zátěž ve formě Boeingu tak byla 56krát vyšší.

Tesle v tomto úkonu samozřejmě pomohl i vysoký točivý moment 660 Nm vlastně od nulových otáček elektromotoru. Výkon činí 510 koní (375 kW).

Pochopitelně se jedná hlavně o propagační akci Tesly, na níž se podílela také australská letecká společnost Qantas, která automobilce poskytla dopravní letadlo o možnost stanovit rekord v prostorách svých hangárů.

Qantas totiž ve spolupráci s Teslou nabízí majitelům elektromobilů nabíjecí stanice už na celkem čtyřech letištích v Austrálii.