No, uznejte sami, jestli není tak trochu šílené zkusit namontovat závodní motor do auta, které je snad úplně vše, jen ne sportovní. Volvo 245 z roku 1975 je ovšem ukázkou, že všechno jde, když se chce a když máte potřebné finance a znalosti.

Ve Švédsku a ve Skandinávii obecně nebývají do extrému vyladěná Volva ničím neobvyklým, nicméně staré kombi s motorem ze supersportu je i na tamější poměry vskutku neobvyklá záležitost. Ono totiž namontovat motor, který byl původně uprostřed, do přední části vozu, s sebou nese mnoha úskalí.

Vidlicový atmosférický 10válec pochází ze závodního vozu kategorie GT2 a do Švédska byl importován až z Dubaje. Byl vyndán z poškozeného vozu, přičemž ani on nezůstal nedotčen – měl prasklý blok, což je u motoru závada velmi závažná. Zdroje neinformují, kolik takový motor stál, ale protože to je Lamborghini, a ještě k tomu závodní, úplně zadarmo to jistě nebylo.  

Sehnat motor ale byla ta nejjednodušší část, kromě něj úpravce musí ještě sehnat mnoho potřebných dílů a najít způsob, jak vše zapojit. Problémem je nedostatek prostoru, protože co si budeme povídat, V10 je rozměrově úplně někde jinde než dvoulitrový 4válec, ale tím nejzásadnějším je převodovka, která je u Gallarda na zadní nápravě. Řešením může být skříň BMW, která zvládne hodně točivého momentu, ale zatím není nikdo, kdo by ji úspěšně a veřejně adaptoval na Gallardo motor. Pokud žádnou takovou nenajde, bude muset převodovku vyrobit z originálu a jedné další.

Majitel tohoto na první pohled zcela nenápadného auta je velkým příznivcem tzv. swapů - tohle Volvo mělo dříve pod kapotou šestiválec 2JZ z Toyoty Supra. Navíc Lamborghini dobře zná, v garáži mu mimo jiné stojí další Lambo, kterému říká „baby“. Kromě toho pracuje na Gallardu slavného lyžaře Jona Olsona. Ale jestli dokončí tento projekt, to je ve hvězdách.

A jestli přemýšlíte, proč takové auto vůbec staví, podívejte se na přiložené video. Je sice poněkud delší, ale účel swapu je patrný už po několika málo sekundách.