V novém středisku Tri-Gen v americké Kalifornii chce japonská značka přeměňovat odpadní materiál a metan z dobytka na elektřinu, ale hlavně na vodík. Právě vodík je totiž podle Toyoty jedním z paliv budoucnosti, ale problémem je zatím jeho dostupnost. Vodík se totiž obtížně skladuje a transportuje, což znamená, že třeba v americké Kalifornii, na jednom z mála míst, kde se prodává vodíková Toyota Mirai, není dostatek čerpacích stanic. 

Pokud se záměr Toyoty podaří, byla by už od roku 2020 v provozu provozovna, vyrábějící vodík právě z metanu z kravského trusu. Tato výroba by byla ekologicky šetrná a hlavně 100% obnovitelná. Toyota uvádí, že by rafinerie mohla vyrábět až 1,2 tuny vodíku denně a k tomu ještě nezanedbatelné množství elektrické energie.

Právě energie z kravského lejna má být pro Toyotu velmi zásadním faktorem, který japonskou značku dovede k vysněnému cíli nulových emisí do roku 2050. Koneckonců s podobným nápadem nepřichází jako první. Již před několika lety se obdobný princip objevil na Kalifornské univerzitě. I zde se hledal způsob, jak spalovat metan v palivových článcích pro pohon elektromobilů.