Faktem je, že boj o překonání hranice 300 mil za hodinu nebude probíhat pouze v samotných automobilkách, ale i v laboratořích výrobců pneumatik. Ani u dnešních špičkových silničních gum totiž nikdo stoprocentně nezaručí, že přežijí rychlost blížící se 500 km/h.

Velmi hezké shrnutí nabídl sám John Hennessey, šéf společnosti Hennessey, která se chce o pokoření 300 mil za hodinu pokusit s produkčním modelem Venom F5. „Moje stanovisko okolo pneumatik je asi takové, jako když se zeptáte velitele ponorky, jak hluboko se umí ponorka ponořit. Nikdo vlastně přesně neví, jaký je limit. Neví to nikdo ani v Pirelli, ani v Michelinu, ani u žádného jiného výrobce pneumatik,“ prohlásil.

Co se síly a aerodynamiky týče, Venom F5 by měl při výkonu 1600 koní (1176 kW) a hmotnosti kolem 1300 kilogramů tak obrovskou rychlost zvládnout. Právě gumy ovšem budou oním limitujícím faktorem.

Pokud totiž v Hennessey zjistí, že by neměl být Venom při maximální rychlosti stoprocentně bezpečný, auta pro zákazníky prostě „seškrtí“ omezovačem a případně jej "popustí" až tehdy, když pneumatiky pokročí na adekvátní úroveň. Přece jenom bezpečnost tady hraje stále naprosto klíčovou roli.

A jak jsou na tom s dosahováním magické rychlostní hranice u dalších značek? Bugatti se nechalo slyšet, že Chiron 300 mil v hodině nepřekoná a tak se zatím nejblíž dostal Koenigsegg. Švédský hypersport Agera RS totiž dosáhl při měřených jízdách průměrnou rychlost 277,9 mil za hodinu (447,2 km/h) a s větrem v zádech uháněl dokonce i 284 mil za hodinu (457 km/h).

O dosažení tří set se však zatím odvážně mluvilo právě jenom u Hennessey. Jsme tedy zvědaví, jestli je taková rychlost na silničních gumách skutečně reálná. Každopádně tyto boje mezi malosériovými automobilkami bude ještě zajímavé sledovat.