V polovině šedesátých let minulého století se s vývojem svých vozů slavná italská automobilka příliš nepárala. Když už testovala nové auto, tak rovnou pořádně. A třeba tak, že ho poslala na proslulou Rallye Monte Carlo. To byl přesně osud prototypu Ferrari 275 GTB z roku 1964, který se o dva roky později postavil na startovní čáru tohoto závodu.

Unikátní Ferrari bylo pořádným otloukánkem. Vždyť za svou kariéru v rukách vývojářů najelo pěkných 12 tisíc kilometrů. Inženýři na něm měnili nejrůznější díly, aby zjistili, jak fungují v reálném provozu. Testovali například nová světla, zesílené čelní sklo, diferenciál s omezenou svorností, masku chladiče, různé druhy kapoty a dokonce i stěrače. Ty se pak objevily na sériových vozech.

Pod kapotou Ferrari 275 GTB seděl krásný a zvučný benzinový V12 o objemu 3,3 litru, který pak používala i kompletní řada 275. Kupodivu právě motor byl u tohoto prototypu nejméně povedenou součástí. Vůz totiž zmíněný závod Rallye Monte Carlo nedokončil právě kvůli selhání pohonné jednotky.

Když automobilka Ferrari 275 GTB poslala do důchodu, vystřídalo řadu majitelů. Naposled se veřejně objevilo k prodeji na začátku devadesátých let. Teď míří do aukce společnosti Gooding and Company, která tvrdí, že předtím, než se vydá znovu řádit na asfalt, potřebuje kompletní prohlídku a nějaké ty opravy. I tak je ale odhadovaná cena prodeje fantastická. Prototyp Ferrari 275 GTB by totiž mohl změnit majitele až za 180 milionů korun.

Dražený unikát si prohlédněte v přiložené fotogalerii.