Jeep Wrangler je sám o sobě dost výrazným vozem. Ale když mu na korbu nasadíte kotel z parní lokomotivy a necháte ho vyrazit na cestu, určitě na sebe upoutá pozornost davů. I když právě prvním vozidlem na světě byl parou poháněný stroj, v novodobé automobilové historii se o takovém druhu pohonu rozhodně neuvažuje.

Parní Jeep se jmenuje Loco Hauk. Postavila ho firma Hauk Designs z Chambersburgu v americkém státě Pennsylvania. Autu nasadila šest kol, aby mohlo na korbě uvézt obrovskou cisternu na vodu, která slouží parnímu stroj. Je to tak. Auto nemá žádný běžný spalovací motor, ale parní stroj pohání přímo kola přes manuální převodovkou NSG370, kterou Jeepy normálně používají.

Parní stroje bývají v hodinách fyziky popisovány jako mechanismy s nejhorší účinností v poměru ke své váze, což je patrné i na tomto bláznivém Jeepu. Auto zvládne ujet necelých dva a půl kilometru, než mu dojde zásoba vody. Ani rychlé není. Maximálně jede 56 km/h. Důvod, proč firma takovou zbytečnost postavila, je neznámý. Snad šlo o propagaci značky.

Nicméně teď se Loco Hauka chtějí zbavit. Má to ale háček. Parní stroj zůstane ve vlastnictví firmy, vystaví si ho v muzeu. Kupující tak dostane jen šasi, karoserii, nápravy a převodovku. Jestli se vůbec najde zájemce, bude to zázrak. No, ale na druhou stranu si koupíte unikátní stroj, který nikdo jiný nemá. To pak možná nevadí, že už nikdy nepojede.