V České republice milujeme karosérie kombi. Je to dáno historicky. V dobách totality nešlo cestovat, sportování bylo omezené na několik protěžovaných sportů, takže naši rodiče a prarodiče se vrhli na zahrádkaření a chalupaření. A všichni dobře víme, že na chalupu i zahradu člověk neustále něco vozí.

Obrovskou popularitu si rodinná kombi svého času vydobyla také v Americe, kde tamější motoristé s sebou na výlety vozí půl baráku. Nicméně za Velkou louží trend rodinných automobilů upadá. Kombíky nahradila velká SUV a velkoprostorová MPV. I tak má více než polovina vybraných modelů americký rodokmen.

Přestože v tomto výběru hrají prim americké rodinné vozy, rekrodmanem je předválečný evropský automobil, který se v podstatě stal jedním ze zakladatelů kategorie dvouprosotrových vozů kombi.

Objem vybraných zavazdelníků je počítán jako maximální možný, tedy se skopenými sedadly (v mnoha případech druhé i třetí řady) a až po střechu.

Ne všude jsou ale kombíky oblíbené. Například v Turecku jde o typ automobilu, kterým lidé prakticky opovrhují. A to z toho důvodu, že kombíky používají k přepravě místní zelináři a v Turecku je profese zelináře z nějakého důvodu tou nejméně respektovanou.

Ford Falcon z počátku 60. let minulého století byl dlouhé roky ideálním rodinným vozem obyvatel Austrálie. U protinožců, a také v USA, dokázal nabídnout až 2584 litrů.

Ovšem co se jízdních vlastností týče, rodinná kombi vždy budou o dost napřed před ostatními velkoprostorovými vozy, protože fyziku zkrátka ošálit nelze. Dá se tedy s nadsázkou říct, že moderní rodinná kombi jsou volbou těch, kteří rádi jezdí a řeší takové věci, jako například těžiště.

V naší komentované galerii se podívejte na největší kombi historie.