O zběsilém VW Jetta jsme se poprvé dozvěděli před několika měsíci, kdy Volkswagen uvedl, že závodní Jettu chce nasadit už v srpnu na akci Bonneville Speed Week. Bohužel problémy s převodovkou, která selhala při testování na motorové brzdě, zapříčinily, že celý tým musel první ostrý start odložit až na září.

První ostrý start proběhl v naprostém pořádku a Scott Goetz, veterán této motoristické disciplíny, dosáhl měřené rychlosti 338,15 km/h, čímž stanovil nový světový rekord v kategorii Blown Gas Coupe (G/BGC).

Extrémní Jetta je dílem společnosti THR Manufacturing s tovární podporou. Volkswagen chtěl tímto rekordním pokusem demonstrovat obrovský potenciál svého přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce EA888. Výkon, kterého lidé z THR Manufacturing dosáhli, činí dech beroucích 600 koní při 8500 ot/min.

To by se zcela sériovým motorem, který aktuálně dosahuje nejvyššího výkonu přes 300 koní, rozhodně nešlo. Závodní motor je vybaven novým a daleko větším turbodmychadlem, komplet nerezovým výfukem, ostřejšími vačkami, jinými ventily i ojnicemi. Ze sériového motoru tak zůstal v podstatně jen klikový hřídel a blok.

Kromě uprav motoru byla instalovaná ještě ochranná klec, aerodynamická závodní kola, nižší podvozek a samosvorný diferenciál. Z auta mechanici vyhodili všechny zbytečné komfortní prvky a dozadu nainstalovali dva brzdné padáky.

Největší hitparádou je ovšem fakt, že tahle rekordní Jetta je vybavena klasickým 6stupňovým manuálem.