Prodejní čísla musela samotnou Toyotu potěšit, jelikož navýšila loňský odbyt o 0,2 % na celkových 10,18 milionu vozů. Nestačilo to ovšem na koncern Volkswagen a všechny pod něj patřící značky (Škoda, Audi, Seat, Porsche a další), který v prodejích narostl o skoro 4 % na 10,31 milionu vozů.

Momentálně tak Volkswagen sesadil Toyotu z vedoucí pozice na celosvětovém trhu, nehledě na negativní důsledky skandálu s falšováním emisních testů u jeho naftových vozů. Růst zapříčinila především větší poptávka na čínském trhu, kde se Volkswagenu velmi daří.

Čtěte také: Omlazený Volkswagen Golf už má české ceny. Kolik stojí?

Ještě si však budeme muset počkat na výsledky dalšího velkého hráče. Americký gigant General Motors (Chevrolet, Cadillac, Opel, GMC a další) totiž ještě svá prodejní čísla nezveřejnil. Kdyby ale potvrdil nižší odbyt než Volkswagen, dostane se německý koncern vůbec poprvé v historii na první místo v celosvětových prodejích.

Pokud nahlédneme do čísel za rok 2015, Toyota tehdy vedla s 10,15 miliony prodaných vozů. Druhý byl právě Volkswagen s 9,93 miliony a po něm následovalo General Motors s 9,8 miliony prodaných vozů.