Volvo chce být za každou cenu jiné. Na svém stánku na autosalonu nebude mít auta

Na výstavu do LA nepřiveze jediný automobil…

21.11.2018 Jiří Švamberk
Zdroj: Volvo

Zdá se vám to jako aprílový žert? No, je listopad, takže o vtip se skutečně nejedná. Volvo už nějakou dobu bojkotovalo množství velkých světových autosalonů s tím, že propagaci značky si obstará jinou formu, než výstavami. Do určité míry jde o pochopitelný krok, třebaže s ním úplně nesouhlasíme.

Podle slov PR manažerů značky Volvo jde nyní o světové prvenství. Ano, to zcela určitě, protože na autosalon všichni jezdí vystavovat auta. Volvo jde proti proudu a na nadcházejícím autosalonu hodlá představit svou vizi, jež by měla nově definovat podstatu automobilu.

Automobilový svět se mění, osobní vozy s ním. A Volvo se ohání tím, že se mění také očekávání lidí, kteří auta používají. Vzhledem k tomu, že chce své vozy prodávat přes internet, je tento krok podobně překvapující. To notně neznamená, že nebude fungovat, třebaže si jaksi neumíme představit návštěvníka autosalonu, který bude nadšený z toho, že neuvidí auta, ale technologie a systémy.

Mårten Levenstam, který je ve společnosti Volvo Cars zodpovědný za produktovou strategii, v tiskovém prohlášení uvádí: Při přípravě stánku na veletrhu Automobility LA zohlednili naši organizátoři přelomové období, jímž naše průmyslové odvětví prochází. Chceme dát jasně najevo, že nás zajímají postřehy spotřebitelů a chceme s nimi zahájit diskuzi na téma budoucnost mobility. Proto jim nenabídneme koncepční vůz, ale budeme s nimi raději o koncepčním voze vést dialog. Je zřejmé, že letos nezískáme cenu „nejlepší model výstavy“, ale nemáme s tím žádný problém, protože zde nejde o přehlídku aut.

Mimo svého odvážného prohlášení předvede automobilka celou řadu interaktivních prezentací, jejichž úkolem bude představit služby vycházející z konektivity. Patří sem například doručení zásilek do vozu, sdílení vozu nebo vize autonomního řízení ztělesněná konceptem Volvo 360c a předplacené služby Care by Volvo.

Jestli tohle zákazníci přijmou, ukáže až nadcházející autosalon v Los Angeles. V naší galerii si stánek Volvo můžete detailně prohlídnout.

21.11.2018 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×