Evropská rada pro bezpečnost dopravy schválila směrnici, která nařizuje, aby ve všech nových v Evropě prodávaných automobilech byl instalován omezovač rychlosti.
 
Tento systém se jmenuje Intelligent Speed Assistance (ISA) a bude využívat GPS údajů a informací od systému rozpoznávání dopravních značek k omezování výkonu motoru.

Podobně jako u aktuálních omezovačů rychlosti řidiči budou mít možnost systém ISA prudkým sešlápnutím plynového pedálu ignorovat. Ovšem na rozdíl od současného sytému, ISA v případě, že řidič pojede několik sekund nepovolenou rychlostí začne vydávat zvukové a vizuální varování, a to do doby, než řidič zpomalí.
 
Prvotní systém ISA by měl jít vypnout, ale to bude nejspíš do doby, než si řidiči takříkajíc zvyknou a následně bude nevypínatelný.  
Systém ISA ve vozech doplní také další povinné bezpečnostní prvky, jakými jsou například upozornění na vyjetí zpruhu, autonomní brzdný systém nebo asistent hlídající únavu řidiče.
 
Podle Evropské rady pro bezpečnost dopravy by tento systém měl ročně zachránil až 25 tisíc lidských životů. S omezovačem rychlosti jako první přišlo Volvo, které hodlá omezit maximální rychlost svých nových modelů na 180 km/h.