Známá samolepka parodující erb značky Ferrari s jejím vzpínajícím se hřebcem byla od roku 2005 hlavně v domově Volva - ve Švédsku - oblíbeným doplňkem tamních řidičů. Tvůrce vtipného loga Dave Barton tehdy vzal světoznámý erb italské automobilky a černého hřebce nahradil vzpínajícím se losem, protože žádné jiné zvíře vás asi při myšlence na Švédsko nenapadne. 

Po několika letech bezproblémové výroby samolepek a dalších předmětů s vtipným logem (klíčenky, vonné „stromečky“, odznaky a podobně) ale bude muset Barton nejspíše „zavřít krám“. Jak se podělil na svém webu prancingmoose.com, od samotného Volva, přesněji oddělení, které hlídá zneužívání ochranných známek automobilky, mu přišel dopis vyzývající k zastavení výroby a prodeje těchto předmětů.

Nejrychlejší chata na světě.
Britský „chalupář" má nový rekord. Se svou motorizovanou kůlnou zvládl 162 km/h

Volvu se podle všeho přestalo líbit využívání jejich „loga“, respektive názvu značky pro obchodní účely, se kterými samozřejmě samotná automobilka nemá nic společného. Na přesné vysvětlení nespokojenosti Volva však Barton teprve čeká. Zástupce automobilky se totiž rozhodl zpětně kontaktovat.

Tvůrce „vzpínajícího se losa“ přitom netuší, proč automobilka záležitost s parodujícím logem řeší až nyní po letech. Zvlášť když samolepky a předměty s losem po celou dobu nabízela zákazníkům i velká řada oficiálních prodejců Volva po celé Evropě. A když se těšily mezi majiteli velké popularitě.

Volvo XC90.
Nejbezpečnější vůz? Volvo XC90 za 14 let nezpůsobilo jediné úmrtí, tvrdí Britové

Fanoušci sepsali petici

Zajímavostí také je, že i Barton má od roku 2007 svůj design vtipných log zapsán pod ochrannou známkou, přičemž v rámci ní po několik let nabízel bez problémů repliky emblémů a znaků, které Volvo pro své staré modely již nevyrábí.

Barton na svém webu zmínil, že Volvo si bylo jeho práce od začátku vědomo. Los na žlutém pozadí se tak stal nepřímou součástí automobilky a řidičů jejích aut, kteří mají alespoň trochu smysl pro humor.

Podle tvůrce samolepek zde spíš došlo k jakémusi nedorozumění. „Mojí teorií je, že v oddělení pro ochranné známky Volva nyní pracuje někdo nový, kdo není obeznámen s tolerováním mé práce,“ myslí si Barton. „Je to pouze hobby. Peněz na tom moc nevydělám.“

Fredrik Hofling, ředitel produktu za V60 a ostatní SPA modely.
Volvo do Česka přivezlo novou V60. První zákazníci se dočkají v létě

Aby se tvůrce vyhnul případným problémům, dokud se spor nevyřeší, raději ale všechny předměty s nápisy „Volvo“ stáhnul z prodeje. Na Bartonův dopis však zástupci Volva zatím neodpověděli.

Fanoušci mezitím rozjeli on-line petici, která apeluje na Volvo, aby se s Bartonem dohodla a našla způsob, který mu povolí nadále prodávat předměty s jeho vtipným logem a jménem automobilky. Petici již podpořilo skoro 2500 lidí.