Německý pilot a legenda motorsportu Walter Röhrl, který je znám hlavně svými úspěchy v rally v 70. a 80. letech, se již dlouhou dobu podílí na vývoji a testování nejnovějších vozů Porsche, hlavně tedy ostrých GT modelů.

Nyní se o schopnostech nového Porsche 911 GT2 RS rozpovídal pro australský web Drive a poznamenal, že se při vývoji vozu zřekl pokusu zajet rekordní čas na známé Severní smyčce Nürburgringu.

Ten nakonec vytvořil tovární pilot Lars Kern, když okruh stihl objet za 6 minut a 47,3 sekundy a GT2 RS tak zajistil titul nejrychlejšího produkčního auta na Nürburgringu. Takové tempo však bylo na 70letého Röhrla už příliš, neboť se obával možné nehody ve vysoké rychlosti a možných následků.

„Nemáte tam žádné místo pro chybu, to je ta nevýhoda. V takto rychlém autě jedete v částech okruhu jako Schwedenkreuz 295 km/h a ve Fuchsröhre 270 km/h, a já bohužel znám všechny nehody, které se v těchto místech udály za posledních 20 let,“ okomentoval své rozhodnutí Röhrl.

Podle legendárního pilota je však největším rizikem nedostatečná aerodynamická přilnavost většiny dnešních produkčních aut, a proto se rekordní jízdy na Nürburgringu stávají čím dál tím nebezpečnějšími. Nová GT2 RS dokáže při maximální rychlosti generovat asi 416 kg přítlaku, což vůči závodním vozům není stále dostatek.

Röhrl samozřejmě není žádný zbabělec, přece jen za poslední roky testoval pro Porsche řadu modelů včetně předchozí generace GT2, se kterou na Severní smyčce rovněž zajížděl měřená kola. Při rychlostech dnešních vozů si už však na stará kolena lépe uvědomuje hrozící rizika, navíc mluvíme o pilotovi, který zažil nebezpečné období rallyové skupiny B na vlastní kůži.

„Když vletíte do Fuchsröhre při 270 km/h (dlouhý úsek z kopce následovaný levou zatáčkou do kopce – pozn. red.), vždycky si vybavím jednoho testovacího pilota od firmy Bridgestone, jak mu v tomto místě praskl disk kola…,“ zakončil.

Porsche ovšem nemá do budoucna zájem vyskočit ze „soutěže“ o nejrychlejší kolo na Severní smyčce a další pokusy o rekordní jízdy tak zajisté přijdou. Walter Röhrl se pak bude samozřejmě dále podílet na vývoji nových modelů a bude je na Nürburgringu testovat, jen už ho zřejmě neuvidíme za volantem při těch nejrychlejších měřených kolech.