Osm měsíců pracovalo 35 žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi na realizaci své představy o terénnním pick-upu s řadou zajímavých prvků výbavy. Faktické práce na voze začaly v lednu, kdy se připravila zesílená karosérie, odstranila střecha a vyrobila zadní stěna pro kabinu řidiče a spolujezdce. Na karosérii je i řada dalších úprav - konkrétně je přepracovaný přední i zadní nárazník nebo stupátka u dveří.

Oproti sériovému modelu Kodiaq, z jehož technického základu studie vychází, je zvětšená světlá výška až na 29 centimetrů. "Offroadový" vzhled pak dotváří naviják na přídi, nebo zvýšené sání vzduchu. Celkový dojem pak dotváří soubor osvětlovacích prvků, včetně velké rampy na střeše.

Pod kapotou se nachází dvoulitrový přeplňovaný zážehový motor TSI s výkonem 140 kW (190 koní)

Pod ložnou plochou jsou skryté úložné prostory a použita byla i řada dalších "simply clever" řešení. Ve výbavě jsou třeba i dvě vysílačky nebo chladnička.

Jako první žákovský vůz značky Škoda vznikla v roce 20014 dvoumístná verze modelu Citigo, následoval pick-up Funstar na bázi Fabie, pak přišlo Atero vzniklé přetvořením Rapidu Spaceback na kupé, předloni speciální elektrické Citigo a vloni kabriolet Sunroq z Karoqu.