Velká Británie má s regulací provozu dlouhodobé zkušenosti. Poplatek za vjezd do centra města zavedl Londýn už v roce 2005. Takzvaný Congestion Charge (LCC), který platí motoristé jezdící po městě s běžnými spalovacími motory podle studie snížil počet automobilů o 30 procent a snížil i o čtvrtinu emise. Teď by se mohla zóna rozšířit na další města a někde by se řidiči dokonce mohli dočkat úplného zákazu vjezdu.

Alespoň to navrhuje Úřad pro veřejné zdraví. Ten vymyslel například zrušení retardérů, které přispívají ke zhoršení ovzduší ve chvíli, kdy auto musí zpomalit a pak znovu akcelerovat. Navíc navrhuje, aby jednotlivá města vyhradila zóny okolo škol, kam auta vůbec nebudou mít přístup.

„Velká Británie musí vytvořit novou generaci lidí bez znečištění. Víme, že většina znečištění, kterému jsou děti vystaveny, pochází z dopravy. Zřízením zákazů pro dopravu ve vybraných oblastech by bylo možné vytvořit prostředí, ve kterém se bude dětem lépe žít a kde raději pojedou do školy na kole, místo toho, aby je někdo vezl autem,“ řekl Paul Cosford, mluvčí Úřadu pro veřejné zdraví.

Úřad reagoval svými prohlášeními na nedávnou zprávu, že znečištění ovzduší stojí podle odhadu a smrtí 40 tisíc Britů ročně. Ve Velké Británii je aktuálně 44 měst, které přesahují limit Světové zdravotnické organizace na počet částic ve vzduchu. Úřad tak vidí zákaz vjezdu aut do okolí škol jako jedno z možných řešení.