Podle šéfinženýra značek Alfa Romeo a Maserati Roberta Fedeli se dočkáme vylepšené 4C na konci příštího roku, a to ve formě kupé i otevřeného Spideru. Dle prozrazených informací však nepůjde jen o lehký facelift, ale značka chce zapracovat hlavně na technice - a to od řízení, přes podvozek až po samotný motor.

4C byla totiž dříve kritizována hlavně pro své nepřesné a nepředvídatelné řízení, což by chtěli inženýři napravit. Použití nového motoru je pak zatím čistou spekulací, nicméně alespoň bychom se mohli dočkat vyladěné verze současného 1,75litrového čtyřválce s turbem, který nyní produkuje 240 koní (177 kW) a 350 Nm točivého momentu.

Modifikace pohonné jednotky by se pochopitelně mohly pozitivně zlepšit také dynamické schopnosti 4C, která nyní dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny a jede maximálně 257 km/h.

O úpravě zevnějšku toho ještě moc nevíme, ale čekají se maličkosti ve stylu nových barev karoserie, nových designů kol a možná lehkého faceliftu masky či zádě. Uvnitř by pak mohla Alfa zapracovat na nových technologiích a konektivitě.

Velice zajímavou informací, která od Roberta Fedeli zazněla v rozhovoru pro britský magazín Autocar, také bylo, že v nadcházejících sportovních a výkonných modelech Alfy Romeo, Maserati i Ferrari opravdu nemáme čekat v nabídce manuální převodovky. Ani malá 4C se tak přímo řazené skříně nedočká.

Za všechno může velice nízká poptávka po takto vybavených modelech. Například při vývoji starší generace Ferrari California z roku 2008 italská automobilka vynaložila v přepočtu asi 22 milionů korun na postavení nové manuální převodovky, ale nakonec si vůz s klasickou řadičkou koupili jen dva zákazníci.