Nízkou popularitu malého sporťáku s motorem uprostřed můžete připisovat vysoké ceně ve srovnání s konkurencí, charakteru, který ztěžuje každodenní použití nebo pro někoho stále negativní auře značky Alfa Romeo. Pravdou ovšem je, že modelu 4C se rok od roku prodávalo pořád méně kusů.

V nedávno zveřejněných plánech italské automobilky proto 4C vůbec nefigurovala. Teď však produktový manažer Alfy Romeo Danny Pritt uvedl v rozhovoru pro Motor Authority situaci okolo modelu na pravou míru. Varianta kupé prý bude pro následující rok ukončena, zatímco otevřený Spider bude modernizován a v nabídce zůstane.

Alfa Romeo Tipo B Grand Prix Monoposto.
Úžasná závodní Alfa míří do aukce. Monopost Tipo B může stát i stovky milionů

Pritt sice neuvedl přesné důvody tohoto rozhodnutí, ale je velmi pravděpodobné, že Spideru se mezi zájemci dařilo lépe, a proto dostane ještě jednu šanci. Ukončením výroby kupé pak Alfa sníží celkové náklady na výrobu a může se věnovat pouze variantě, o kterou mají zákazníci zájem.

O modernizaci 4C se každopádně mluvilo již minulý rok. Kromě rozšíření standardní výbavy ve formě třeba parkovací kamery by tak mohl Spider nabídnout trochu více komfortu a zlepšení materiálů v jinak docela levně vypadajícím interiéru.

Neoficiální ilustrace Alfy Romeo Giulia Coupe Quadrifoglio.
Alfa Romeo chystá Giulii Coupé a velké SUV. Ukáže je prý už zanedlouho

Změny na technice motoru a podvozku jsou dosud nepotvrzeny. Mezi spekulacemi se však dříve objevilo nové naladění podvozku a řízení, stejně jako upravení 1,75litrového čtyřválce s turbem, který by dostal o pár koní navíc. Současně motor produkuje 240 koní (177 kW) a 350 Nm točivého momentu.

Pritt ale nakonec uvedl, že tyto změny nejspíše ještě navýší základní cenu 4C Spider. U nás model začíná na 2 060 000 korunách. Konkurenční Porsche 718 Boxster stojí od 1 530 000 korun (s manuální převodovkou), kdežto nová Alpine A110 začíná na částce okolo 1 400 000 korun.