Oficiální podrobnosti si Alpina nechávala pro začátek prodeje anglické verze vozu, přičemž původně zveřejněné schopnosti modelu automobilka trochu podceňovala.

Pod kapotou na první pohled střídmé limuzíny pracuje vyladěný 4,4litrový osmiválec o výkonu 608 koní (447 kW) a točivém momentu 800 Nm. Nové je sání, chlazení dvou nových turbodmychadel, písty, zapalování a další maličkosti.

Tahle strojovna pak dokáže auto vystřelit na 100 km/h za 3,7 sekundy a rozjet až na 330 km/h. Proti dříve zmiňovaným 311 km/h tedy slušné překvapení. Britové následně dostanou k mání verzi s pohonem zadních kol, čímž se zrychlení nepatrně snižuje na čas okolo 4 sekund.

Jestliže budete chtít Alpinu škatulkovat do seznamu nejrychlejších sedanů či volněji čtyřdveřáků, bohužel o pár kilometrů nestačí na Aston Martin Rapide AMR. Ten totiž zvládne až 338 km/h.

Alpina dále sáhla i na osmistupňovou automatickou převodovku, která dostala odolnější vnitřnosti a disponuje lepším chlazením, aby bez problému snášela takovou nálož síly. Upraven byl rovněž vzduchový podvozek a kalibrací prošlo i řízení a samotný systém natáčení zadních kol.

Výkonem se B7 BiTurbo může rovnat klasické řadě 7 v provedení M760Li xDrive, i když té pod kapotou pracuje dvanáctiválec. Zato cenovkou BMW exkluzivnější a rychlejší Alpině nemůže konkurovat. Za BMW totiž dáte minimálně 4,7 milionu korun, kdežto Alpina začíná na ceně 3,2 milionů korun. A jak je standardem, na auto se vztahuje původní záruka od BMW.

Zdroj: Youtube