Osmdesát až devadesát procent zákazníků, kteří si zakoupí automobil značek Fiat, Chrysler a Dodge, si jdou pro ten další vůz do autosalonu úplně jiného výrobce. I to vyplynulo z nejnovějšího průzkumu americké organizace J.D. Power. Ta se zabývala schopností jednotlivých výrobců osobních vozů udržet si své zákazníky.

Kromě zmíněných tří automobilek náležejících do italsko-amerického koncernu FCA, má málo loajální zákazníky rovněž britské Mini. V jeho případě je při nákupu dalšího vozu věrná jen zhruba čtvrtina původních kupujících. Jen o několik málo procent lépe jsou na tom Mitsubishi a Buick.

Naopak spokojeni v tomto směru musí být manažeři tří japonských automobilek. Výzkum značkám Subaru, Toyota a Honda přisoudil loajalitu z 60,5%, z 60,3 a 58,7 procenta.

Za nimi následuje americký RAM. Nad hranicí 50 procent jsou pak ještě Ford a KIA.

Speciální zřetel bral výzkum na luxusní značky. Zde si věrnost zákazníků nejlépe umí udržet Lexus. Je ale zřetelné, že bohatší lidé si častěji dopřávají změny. Lexus totiž dosáhl věrnosti "jen" 48 procent. O dvě desetiny procenta je na tom hůře druhý Mercedes, nad čtyřicet procent se ještě dostaly BMW, Porsche a Audi.

Na opačném pólu je s pouze 20,7 procenty Jaguar, 28 procent loajáních zákazníků má Infiniti a 29 procent Maserati. Zhruba uprostřed se umístili američtí výrobci Lincoln a Cadillac.