Konečně se některý z výrobců sportovních automobilů postavil zhoubnému trendu, kdy automobilky ve snaze nabídnout co nejlepší časy ve sprintu z 0-100 km/h prakticky přestaly nabízet manuální převodovky. Aston Martin jde ale proti proudu.

Ostatně není to poprvé, protože tento tradiční výrobce dlouhé roky jako poslední nabízel dvanáctiválcový GT model DB9 také ve verzi s manuální převodovkou. Navíc Vantage V12 S byl jediný sportovní dvanáctiválec s manuálem.

V posledních letech je manuální převodovka, esence sportovní jízdy, mezi opravdu rychlými automobily opravdová vzácnost. Nehledě na fakt, že vidlicovou osmičku od AMG s manuální převodovkou dohromady nikdo nedal více než 10 let.

Aston Martin má vůbec zajímavý přístup k motorům V8 pod AMG. Vantage V8 se samočinnou převodovkou, která je od jara v prodeji, není spojena se 7 stupňovým automate, který AMG naladilo na míru právě tomuto 4litrovému, dvakrát přeplňovanému V8. Místo něho se vydal cestou upravené 8stupňové samočinné skříně ZF.

Manuální Vantage V8 bude nabízen ve stejných verzích, jako automat, takže se můžeme těšit i na ostřejší S a generální ředitel automobilky Andy Palmer se nechal slyšet, že v plánuje také ultimativní verze AMR. Přestože je Vantage koncipován tak, aby pojal i V12, pakliže k tomu dojde, není příliš pravděpodobné, že by vznikla i manuální verze.

Ale jak se říká, nikdy neříkej nikdy. Je evidentní, že Aston Martin „se toho nebojí“…