Právě hranice 150 koní (110 kW) nám pomůže eliminovat základní a rozpočtové jednotky, které jsou v nabídce mnohdy kvůli magickému číslu „cena od“. Nás zajímají zážehové motory (vznětové bez turba nejsou), které jsou plnohodnotnými ekvivalenty výkonnějších turbobenzínových a turbodieselových jednotek. Plus samozřejmě nepřeplňované motory ve sportovních autech. Neboť ty nám, nadšencům, chybí asi nejvíc.

Vezměme to hezky po značkách. Všechna uvedená auta najdete v galerii.

Ford

Začneme rovnou jedním z nejzajímavějších aut, co se oficiálně na českém trhu nabízí. Řeč není o ničem jiném než o americkém Mustangu, který se do Evropy oficiálně podíval až po bezmála padesáti letech svojí existence. Je pro nás potom výbornou zprávou, že za relativně rozumnou sumu 1 284 990 korun dostanete pětilitrový osmiválec o výkonu 450 koní (331 kW), navíc doplněný o poctivou manuální převodovku.

Honda

U Hondy je nabídka silnějších atmosférických agregátů omezená na jediný motor v jediném modelu. Konkrétně se jedná o SUV CR-V, které je nabízeno s dvoulitrem i-VTEC o výkonu 155 koní (114 kW). Základní cena CR-V s atmosférickým čtyřválcem činí 536 900 korun.

Hyundai

Ani u Hyundai neplatí, že by se katalog hemžil výkonnými atmosférickými motory. Opět se jedná o jednu motorizaci v jednom autě a konkrétně jde o starší model i40, v jehož útrobách lze nalézt dvoulitr 2.0 GDI o výkonu 165 koní (121 kW). Základní cena s tímto motorem činí 724 990 korun.