Audi Q3 už není jen stylový doplněk do města. Vzali jsme ho na sníh

Tuzemské zastoupení automobilky z Ingolstadtu uvádí na trh novou generaci sportovně-užitkového modelu Q3

SUV Audi teď mají osmiúhelníkovou masku chladiče
Zdroj: Radek Pecák

Minulé generace Audi Q3 se po celém světě prodalo 1,1 milionu exemplářů. Je to tedy pro značku, která má ve svém logu čtyři propojené kruhy, velice důležitý model. I v Česku si ho oblíbilo hodně lidí. Například v roce 2016 to bylo vůbec nejprodávanější Audi na tuzemském trhu s novými auty.

Nyní se začíná prodávat v novém, podstatně zvětšeném provedení. Do délky, v porovnání s předchůdcem, narostlo o skoro deset centimetrů, rozvor se prodloužil téměř o deset a šířka o dva centimetry. Jen výška je teď menší, ovšem téměř nepostřehnutelně - konkrétně o půl centimetru. Na zaparkování teď tedy budete potřebovat více než čtyři a půl metru. Rozměry se velmi podobají koncernovému sourozenci Volkswagenu Tiguan, z něhož "kvétrojka" převzala třeba i podvozkovou platformu.

Celé se to samozřejmě velmi pozitivně projevilo v nabídce vnitřního prostoru. Jedinec, který je vysoký 186 centimetrů jako já, má po usednutí dozadu za stejně vysokého řidiče před svými koleny šest centimetrů volného prostoru a nad hlavou právě tak velkou vrstvu vzduchu. Sklop opěradla lze měnit v sedmi postupných krocích. Vhodnou polohu pro cestování si tak nalezne určitě každý.

Sedáky vzadu byly ovšem při této zkoušce v té nejazzší možné poloze. Pokud dozadu usednou třeba děti, bude možné navýšit kapacitu kufru (v základní konfiguraci má objem 530 litrů) o další desítky litrů. Díky rozdělení opěradla v poměru 40:20:40 lze prostrčit do kabiny třeba lyže, a přitom přepravit ještě čtyři jedince.

Diesely zůstávají

Přístrojová deska je orientovaná výrazně na řidiče. Pod centrálním středovým dotykovým displejem zůstaly klasické ovladače například pro nastavení klimatizace. Vše je, jak je u Audi zvyklostí, precizně zpracováno a působící velmi hodnotně.

V autě se sedí poměrně vysoko, což většině lidí bude vyhovovat. Při projíždění zatáčkovitých silniček v okolí Karlštejna, kde se odehrávala novinářská prezentace vozu, bych však uvítal sportovnější "posaz".

Na obsáhlejší posuzování jízdních vlastností je zatím brzy. Jednak čerstvě napadaný sníh neumožňoval rychlejší svezení, a navíc jsem během půlhodinového svezení zvládl ujet pouze pár desítek kilometrů.

Tuto první jízdu jsem absolovoval za volantem varianty Q35 TDI Quattro, kterou pohání dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní. Poměrně poklidné tempo znamenalo (se zcela syrovým motorem) spotřebu těsně pod sedmi litry. Tato kombinace bude určitě jednou z nejžádanějších.

Zájemci si však budou moci vybrat i výkonnější motorizace. V případě zážehových agregátů se 140 nebo 169 kW, nejsilnější "naftou" je aktuálně 2.0 TDI se 140 kW. Zda se i pod kapotu tohoto modelu dostane nějaký ten elektromotor zatím známo není.

DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×