Přesně 206 876 nových osobních vozidel se v loňském roce zaregistrovalo do provozu na tuzemských úřadech. Toto číslo je pouze o 1,9 procenta vyšší než v předcházejícím roce 2020.

Nejúspěšnější značkou je nadále tuzemská Škoda, jejíž tržní podíl je více než třetinový. Přesně se jedná o 34,29 procenta. S odstupem pak následují Hyundai (9,76 procenta) a Volkswagen (8,13 procenta).

V první desítce pak jsou ještě Toyota, Kia, Mercedes-Benz, Peugeot, Ford, Dacia a Seat.

Modelu Fabia se vloni podařilo na žebříčku nejžádanějších modelů předstihnout Octavii. Také bronzová pozice patří Škoda. Konkrétně ji zaujalo malé SUV Kamiq.

Velká část SUV jsou spíše stylová rodinná auta, než vozy do terénu
Nová SUV pro rok 2022: Kalendárium příjezdu těch "neelektrických"

Další vítěze jednotlivých kategorií přineseme ve speciálním článku již zítra.

Zákazníci nejvíce žádali automobily typu SUV, jejichž podíl je už více než 42 procent. Na druhém místě jsou klasické modely řazené do nižší střední třídy a na třetím malé městské vozy.

Více než 68 procentům prodaných nových vozů roztáčí jejich kola benzinový spalovací motor, nafta se ještě drží na druhém místě s 24 procenta. Počet prodaných "čistých" elektromobilů dokonce o více než šest stovek pokles při porovnání s rokem 2020. Zaregistrovalo se jich jen 2646, což znamená tržní podíl pouze 1,6 procenta.