Seat i nadále bude své středně velké SUV Ateca vyrábět v Kvasinách ve východních Čechách v závodě Škody-Auto. Modernizované provedení získalo upravené přední světlomety, stejně jako masku chladiče a nárazník. Ten je jiný i vzadu, což přineslo celkové prodloužení auta o necelé dva centimetry.

Rozpoznávacím znamením vůči dosavadní verzi bude rovněž ručním písmem vyvedený nápis Ateca na zádi. Novou verzí je Xperience, která i díky černým nárazníkům dodává automobilu "offroadovou" vizáž.

V interiéru se pak může ocitnout digitální přístrojový štít, dvě verze multimediálního displeje (s úhlopříčkou 8,2 nebo 9,2 palců). Nová aplikace Seat Connect pak umožní dálkovou kontrolu pozice či uzamčení vozu.

Auto bude pohánět jeden ze čtyř možných motorů. Základem je litrové TSI s výkonem 81 kW, následuje 1,5 TSI se 150 a dvoulitrové "téesíčko" se 190 koňskými silami. Dieselové agregáty zastupuje 2,0 TDI vyladěné buď na 115 nebo 150 koní.

Lexus IS

Atraktivně vyhlížející sedan střední třídy japonské prémiové značky se po dalším faceliftu, který přišel po sedmi letech výroby současné generace, tváří ještě bojovněji.

Uvnitř je nový multimediální systém, technici i díky odlehčení jednotlivých součástí podvozku zapracovali na vylepšení jízdních vlastností. Pohonné jednotky nadále spalují benzín. Je mezi nimi dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec i šestiválec s objem 3,5 litru. Evropané se však tohoto vozu nedočkají. Bude se nabízet jen v USA a v Asii.

Nissan X-Trail

Největší ze tří v Evropě nabízených SUV tohoto výrobce dostává v nové generaci výrazně hranaté tvary. Zatím sice nebyly představeny parametry evropské specifikace (v USA má dokonce tento vůz jiné jméno - Rogue), ale už se ví, že oproti předchůci bude nový X-Trail kratší skoro o čtyři centimetry. Přesto by se nabídka vnitřního prostoru neměla zmenšit.

Toto SUV dostane více komfortních prvků, než bylo dosud zvykem. Například třízónovou klimatizaci, roletky na zadních okénkách nebo nové odkládací prostory. Řidičům se nepochybně bude líbit head-up displej.

Auto bude opět schopné převážet až sedm lidí. Zatímco v USA ho dealeři začnou nabízet ještě letos, Evropané si budou muset počkat až do příštího roku.

Citroën C4

Nová generace tradičního modelu zařazeného svojí velikostí do kategorie nižší střední třída se promění z hatchbacku na crossover. Snímky prozrazující kompletní tvary představil ještě před oficiální premiérou portál netcarshow.com. Z nich je patrná siuleta čtyřdveřového kupé, které má na zádi prvky ne nepodobné některým modelům BMW.

Zákazníci si budou moci vybrat, zda si koupí klasickou "cé čtyřku" se spalovacími motory (jak zážehovými, tak dieselovými), či plně elektrické provedení, které ponese označení ë-C4.

V útrobách této verze se s největší pravděpodobností bude nacházet stejné pohonné ústrojí a baterie, kterou využívají o třídu menší vozy Peugeot e-208 a Opel Corsa-e. To by mohlo zajistit přijatelnou cenovku.