BMW 8 Cabrio se veřejnosti oficiálně předvede na autosalonu v Los Angeles. Kde také jinde, že? Tohle luxusní auto se přímo hodí na klikaté silnice u pobřeží oceánu. Design vychází z kupé, podle výrobce byla střecha navržena tak, aby zůstal skoro stejný profil auta z bočního pohledu. Zásadní je tedy velká maska chladiče známá jako ledvinky, laserové světlomety a stylová kola.

Vydejte se na cestu a stiskněte tlačítko. Do rychlosti 50 km/h se střecha složí za záda cestujících do 15 sekund. V kufru ani nezabere tolik místa, Cabrio má oproti kupé jen o 70 litrů méně prostoru. Celkem je to 350 litrů. To bohatě stačí na výlet ve dvou. BMW se inspirovalo u konkurenčního Mercedesu a tak i jeho sedadla nabídnou foukání teplého vzduchu na krk. Jsou také vyhřívaná a to spolu s volantem nebo loketními opěrkami. Větrný deflektor je také samozřejmostí.

BMW na „Ringu“ testuje třetí karosářské provedení řady 8

Pod kapotou Cabrio dostalo totožné motory jako kupé. Základem je naftový šestiválec 840d xDrive o výkonu 320 koní s točivým momentem 680 Nm. Slibuje nebývale nízkou spotřebu 5,9 litru nafty na 100 km a stovku pokořenou za 5,2 sekundy. Do otevřeného auta se ale přece jen hodí víc benzinový osmiválec M850i xDrive. Ten má výkon 530 koní a 750 Nm. S ním můžete zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy a řekne si o 9,9 litru benzinu na 100 km.

Jsou to fascinující hodnoty, zejména proto, že kabriolet musel být oproti kupé trochu vyztužen. Inženýři přidali 125 kg a verze s osmiválcem tak váží něco málo přes dvě tuny. Nasazení pohonu všech kol, automatu a luxusní výbavy ale bude svádět hlavně k pohodlné projížďce. BMW 8 Cabrio si nezapomeňte prohlédnout ve velké fotogalerii.