Standardně 168, ale v případě potřeby provedení zvláště sportovních jízdních manévrů (formulace z tiskové zprávy - poznámka autora) až 369 dostane k využití řidič nové verze BMW X5.

Podívat se na ni můžete do naší fotogalerie.

Ta bude zcela postrádat spalovací motor. O pohon se postará elektromotor, který si však potřebnou elektrickou energii vyrobí přímo ve svých útrobách. Potřebovat k tomu bude jen palivové články a pak přefiltrovaný vzdušný kyslík a vodík.

Šest kilogramů tohoto stlačeného plynu si vůz s sebou poveze ve dvou plastových nádobách, které jsou vyztužené uhlíkovými vlákny. Pokud plyn dojde, bude stačit dojet k vodíkové plnicí stanici a během čtyř minut lze s "plnou" vyrazit na další cestu.

Zatímco pohon je kompletně jiný, karosérie a rovněž interiér se v podstatě neliší od současného provedení X5 s konvenčním typem motoru. Jen otvory v ledvinkách na přídi jsou vyplněné prvky, které byly vytištěné na 3D tiskárně a na patřičných místech se nachází modrá barva. Ta samozřejmě symbolizuje ekologičnost tohoto vozu. Na životní prostředí se myslelo také při dodávkách dalších důležitých součástí. Například Pirelli vyvinulo speciální pneumatiky z přírodního kaučuku.

Vůz se představí za necelé tři týdny na autosalonu v Mnichově. Jedná se o plně provozuschopný exemplář. Zatím však BMW iX5 Hydrogen není určeno pro prodej v klasických autosalonech značky. Příští rok jich vznikne omezená série pro demonstrační a testovací jízdy.

Automobilka BMW nyní v kratším horizontu sází spíše na bateriové elektromobily. Vodíkových aut se ale úplně nezříká. Zejména tehdy, pokud se tento plyn vyrobí za pomoci obnovitelné energie. Technologie vodíkových palivových článků pak může existovat souběžně s bateriovými elektrickými vozidly. Zejména tam, kde není snadné zajistit dobíjení baterie z běžné rozvodné sítě.

Vývoji vodíkových aut se ve větší míře mnichovská automobilka věnuje již delší dobu. Například v roce 2019 představila koncepční vůz s tímto pohonem. V tomto směru kooperuje například také s japonskou Toyotou.