Výkon, který je hodný sportovní značky jakou je BMW a rovněž solidní dojezd na jedno nabití trakční baterie. To jsou argumenty, jaké budou určitě chtít dealeři bavorské automobilky používat směrem k zákazníkům, kteří si nebudou zcela jisti, že chtějí přesednout no novinky iX3.

Právě představená sériová verze elektrického středního SUV, jehož design se v hrubých rysech nijak neliší od klasického "spalováku" X3, bude poháněna elektromotorem s výkonem 210 kW (286 koní) a nejvyšším točivým momentem 400 Newtonmetrů, což zajišťuje zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost během 6,8 sekundy. To je opravdu solidní hodnota odpovídající zhruba současné verzi x3 Xdrive 30i. Maximální rychlost je ale omezena na 180 kilometrů v hodině.

Zachována zůstala možnost volby jízdních režimů. Ty jsou tři - Sport, Comfort a Eco Pro. Lze také volit míru rekuperace až po nejvyšší úroveň, která umožňuje v drtivé většině případů ignorovat brzdový pedál. Stačí pouze sejmout nohu z pedálu akcelerátoru a vůz okamžitě poměrně intenzivně zpomaluje.

Motor si bere energii z baterie uložené v podlaze. Ta má celkovou kapacitu 80 kWh, přičemž využít lze pro jízdu 76 kWh. BMW udává, že to postačuje na dojezd až 460 kilometrů.

Dobíjení bude rychlé

Palubní dobíječka umožňuje dobíjení z domácího wallboxu výkonem až 11 kW, u rychlodobíjecích stojanů pak lze využít až 150 kW.

Konstruktérům se podařilo baterii umístit pod podlahu tak, aby nezmenšovala prostor pro posádku ani zavazadla. Do kufru tedy lze naložit 510 litrů, při sklopení opěradel zadních sedaček je pak k dispozici objem 1560 litrů.

Přetože se automobil vyrábí v čínské továrně ve městě Šen-jang, která patří společnému podniku BMW a Brilliance Automotive a odtud se také bude dovážet k evropským zákazníkům, je v interiéru instalován klasický infotainment BMW.

Již za dva týdny začnou i tuzemští dealeři značky BMW přijímat objednávky na tento automobil. Cena byla stanovena na částku 1 859 000 Kč. První vozy pak přijedou za svými novými majiteli v lednu příštího roku.