BMW potvrdilo, že vozy ze sportovní divize M dostanou i hybridní pohon
Dlouho se o tomto kroku automobilky BMW spekulovalo a nyní jsme se dočkali potvrzení. Mnichovská značka do budoucna opravdu plánuje ostré modely divize M s hybridním pohonným ústrojím. Může za to pochopitelně legislativa a čím dál přísnější emisní limity.
Krok částečné elektrifikace i pro ostré modely BMW potvrdil britskému magazínu Autocar viceprezident automobilky Dirk Hacker. Přestože mnoho detailních informací o samotné hybridní technice neprozradil, oficiálně uvedl, že hybridní „emková“ BMW jsou v budoucnu prostě nevyhnutelná.
Vývoj nové techniky už přitom v rámci divize M probíhá. Mělo by se prý jednat o velmi promyšlené, precizní řešení nutnosti elektrifikace. Hacker zmínil, že největším problémem je samozřejmě vyšší hmotnost hybridních ústrojí, která je v rozporu s přístupem divize M ke stavbě a ovladatelnosti jejich vozů.
„Přidání hmotnosti u sportovního modelu není nikdy ideální,“ komentoval situaci Hacker. Dále také uvedl, že přísnější regulace emisí by mohly BMW donutit k uvedení elektrifikovaných modelů M dříve, než jsme si mysleli. S tím pochopitelně souvisí i udržení stálých prodejů těchto vozů a jejich každodenní použitelnost pro zákazníky.
Na druhou stranu Hacker zdůraznil, že opravdu vyspělá hybridní technika, která by se měla uvést u nových modelů BMW v roce 2021, nabídne inženýrům mnohem více možností, jak si s elektrifikací modelů divize M poradit. „Čím lepší a efektivnější budou baterie a elektromotory, tím lepší budou i naše řešení pro vozy M,“ prohlásil.
Nakonec ovšem viceprezident BMW řekl, že automobilka bude oddaná produkci spalovacích motorů pro vozy M, dokud to jen půjde. Velice dobře totiž chápe výhody konvenčních motorů a vidí jejich stále rozsáhlou popularitu u nadšenců do sportovních aut.
Další články

Audi už má více elektromobilů než Tesla. Nyní přibyly dvě verze Q4 e…
Automobilka Audi v Mnichově představila své další dva elektromobily. Oba mají na počátku svého jména označení…

Renault začal nabízet svoji "stylovku" V základní ceně je Arkana…
Až do doby příchodu reinkarnovaného Renaultu 5 bude Arkana hrát roli nejstylovějšího modelu této francouzské…

Škoda Kodiaq dostala na dva roky novou tvář. A verze RS teď vyžaduje…
Automobilka Škoda představila novou vizáž svého největšího SUV. Verze plug-in s označením iV se oproti…

Hyundai se dere do sféry vozů VW Multivan a Mercedes V. Má Stariu
Jak v užitkové verzi, do které bude možné naložit tři europalety, tak také v "byznys" úpravě bude Hyundai…

Toto je nástupce oblíbeného Citroënu C5. Dostal navíc písmeno X
Citroën představil svoji novou vlajkovou loď. Model C5X je určitým křížencem mezi automobily s karosérií…

Začíná týden premiér: Přestaví se třeba také modernizovaná Škoda…
Vypadá to skoro tak, že se automobilky domluvily a rozhodly se uspořádat malý virtuální autosalon. Dočkáme se…

Nejhezčí Audi současnosti je elektrické. Jak jezdí e-tron GT Quattro?
Jestliže se má zatím chladný přístup české veřejnosti k elektromobilitě změnit, pak jsou zapotřebí podobné…

Škoda má další rychle "vypadající" model. Na světě je Octavia…
Měsíc poté, co Škoda zařadila do své nabídky vozy Scala a Kamiq edice 120 let Motorsport, přichází…

Renault předělal Dacii Dokker. Stvořil tak vlastní malou levnou…
I když byl o model Dacia Dokker v Česku velký zájem a zdejší dealeři jich prodali druhý největší počet v…
