Při příležitosti uvedení nové generace řady 5, ukázalo BMW rovnou i verzi M550i xDrive, disponující benzínovým osmiválcem. Na té nebylo nic až tak netradičního.

Nově představené dieselové M550d xDrive má ale řadový šestiválec o objemu tři litry, který je dopován rovnou čtyřmi turbodmychadly.

Čtěte také: Nové BMW řady 5 dorazilo na český trh. Co nabízí?

Se silou 400 koní (294 kW) a obrovským točivým momentem 760 Nm, jedná se o vůbec nejvýkonnější naftový šestiválec světa. Není to ale poprvé, co se tento motor pod kapotou auta s modrou vrtulí objevil. Již nějakou chvíli jezdí tento obdivuhodný agregát i v sedmičkové řadě, konkrétně v modelu 750d xDrive.

Lze si docela dobře představit, jak impozantní sílu motor vyvíjí. Plná hodnota točivého momentu je k dispozici od 2000 otáček, ovšem díky sekvenčnímu přeplňování čtyřmi turbínami má řidič k dispozici už v 1000 otáček celých 450 Nm.

Z nuly na sto za 4,4 sekundy

Veškerý výkon je přenášen na všechna kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku.

V karosářské variantě sedan zrychlí M550d z nuly na sto za 4,4 sekundy, drobně těžšímu kombíku trvá totéž o 2 desetinky déle. Obě verze mají potom elektronický omezovač rychlosti nastavený na obligátních 250 km/h.

V porovnání s předchozí generací M550d, která měla „jen" tři turba, jedná se o zlepšení o 3 desetiny sekundy ve zrychlení z nuly na sto.

Čtěte také: Ostrá BMW z divize M končí s manuálními i dvouspojkovými převodovkami

Aby se verze M Performance odlišila od klasických motorizací, dostane M550d, stejně jako její benzínový protějšek, snížený podvozek M Sport, exkluzivní devatenáctipalcová kola, výkonnější brzdy, aerodynamický kit a zatáčení zadní nápravy. Ještě je potřeba zmínit spotřebu, která podle normovaného měřícího cyklu činí 5,9 litru na sto kilometrů v kombinovaném cyklu.

M550d xDrive přichází na evropský trh v červenci a nejprve jako sedan. Teprve ke konci roku se objeví ještě praktičtější kombi varianta.