Rozměry tedy začněme. Nová X3 na délku měří 4708 milimetrů (mezigenerační nárůst o 51 mm), široká je 2138 mm (+16 mm) a vysoká 1676 mm (-2 mm). Rozvor dosahuje 2864 mm (+54 mm).

Vzhledem nové SUV asi nepřekvapí, design totiž zřetelně navazuje na ostatní modely BMW. Nechybí tak masivní maska chladiče s dvojitými ledvinkami a charakteristicky tvarované světlomety. Zvláštností jsou mlhovky šestiúhelníkového tvaru. Finální vzhled už tradičně ovlivňuje volba jedné ze tří výbavových linií.

Také interiér vypadá povědomě. Najdeme v něm zejména velký středový panel lehce natočený k řidiči. Na horní části panelu je umístěn displej multimediálního systému. BMW dále zdůrazňuje množství odkládacích přihrádek, nová loga s motivem písmene X či použití hodnotných materiálů.

Chybět nemůže bohatá příplatková výbava, do X3 si tak zájemci budou moci objednat například třízónovou automatickou klimatizaci, přední sedadla s chladicí funkcí, individuálně nastavitelná zadní sedadla nebo chytrý klíč s displejem, který slouží jako dálkové ovládání některých funkcí vozu. Samozřejmostí jsou široké možnosti v oblastech konektivity a jízdních asistentů.

Zavazadlový prostor pak má základní objem 550 litrů, po sklopení zadních opěradel je k dispozici až 1600 litrů. Stejně velký kufr má i minulá generace.

I když je X3 středně velkým SUV, BMW zdůrazňuje snahu o co nejlepší jízdní projev - novinka se ostatně chlubí rozložením hmotnosti 50:50. Třetí generace je také ve srovnání s předchůdcem lehčí, především díky využití plastů, kompozitů a hliníku nové BMW X3 váží až o 55 kilogramů méně oproti předchozímu modelu v odpovídající specifikaci. Zlepšila se prý také aerodynamika, což má mít příznivý dopad na spotřebu i úroveň hluku v kabině.

Pokud jde o technologii podvozku, spoléhá se i třetí generace BMW X3 na konfiguraci s dvojitými spodními rameny a otočnou pružicí a tlumicí vzpěrou vpředu a pětiprvkovou zadní nápravu. Výrobce samozřejmě nabízí adaptivní tlumiče nebo třeba i sportovní podvozek. V základní specifikaci X3 jezdí na osmnáctipalcových kolech z lehké slitiny, k dispozici jsou ale až jedenadvacítky.

Automobilka zmiňuje rovněž terénní schopnosti vozu. Světlá výška činí 204 milimetrů, nájezdové úhly pak 25,7° vpředu, 22,6° vzadu a přechodový úhel 19,4°. BMW dokonce udává i brodivost 500 milimetrů.

Modelovou řadu nového BMW X3 tvoří verze xDrive20d se vznětovým čtyřválcem (140 kW/190 k), dále xDrive30d se vznětovým šestiválcem (195 kW/265 k) a vrcholné zážehové provedení BMW X3 M40i (265 kW/360 k). Po nich bude brzy následovat BMW X3 xDrive30i (185 kW/252 k) a také varianta xDrive20i (135 kW/184 k).

BMW X3: Dostupné motorizace
Motorizace M40i xDrive30i xDrive20i xDrive30d xDrive20d
Objem 2998 cm3 1998 cm3 1 998 cm3 2993 cm3 1995 cm3
Počet válců 6 4 4 6 4
Max. výkon 265 kW/360 k 185 kW/252 k 135 kW/184 k 195 kW/265 k 140 kW/190 k
Max. točivý moment 500 Nm 350 Nm 290 Nm 620 Nm 400 Nm
Zrychlení 0-100 km/h 4,8 s 6,3 s 8,3 s 5,8 s 8 s
Max. rychlost 250 km/h 240 km/h 215 km/h 240 km/h 213 km/h
Kombinovaná spotřeba 8,2 l/100 km 7,4 l/100 km 7,4 l/100 km 5,7 l/100 km 5,4 l/100 km

Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou pohonem všech kol xDrive.