Vyšší číselné označení (místo dosavadního 40e bude 45e), lepší výkonové parametry a hlavně již využitelný dojezd čistě v elektrickém režimu. To je hlavní charakteristika vozu BMW X5 xDrive 45e, jehož vzhled i technické údaje mnichovská automobilka odtajnila.

Zatímco minulá generace tohoto SUV měla výkon pohonného ústrojí celkem 308 koní, nyní to bude o 81 koňských sil více. Z toho třílitrový přeplňovaný šestiválec dodá 282 koní a 110 přidává elektromotor. Maximální točivý moment se navýšil ze 450 Nm na 600.

Hlavním vylepšením je ale podstatně výkonnější bateriový paket v útrobách automobilu. Jestliže minulá generace mohla (podle laboratorních údajů NEDC cyklu) dojet čistě na elektřinu pouze 31 kilometrů), nyní to podle stejné metodiky má být již 80. A to je podle nás již hodnota, která začíná dávat smysl. Minimálně by to mělo vystačit po města na cestu do práce a zase zpět.

Laboratorní spotřeba v kombinovaném cyklu činí 2,1 litru (49 gramů CO2). Dalším vylepšením je, že maximální rychlost, kterou lze dosáhnout při jízdě pouze na elektromotor, se navýšila ze 120 na 140 kilometrů v hodině.

Vinou přítomnosti baterií v prostoru zadních sedaček a zavazadlového prostoru se samozřejmě zmenšil objem nákladového prostoru. Je to ale jen o 150 litrů, takže zůstává stále ještě poměrně solidních 500 litrů.

BMW hodlá začít vůz prodávat v příštím roce. Ceny zatím nebyly stanoveny.