Stále s obdobím, kdy svět ještě nepoznamenala pandemie koronaviru, se srovnávají letošní a loňské statistiky zahrnující nově zaregistrované osobní vozy v České republice za únor. Z nich vyplývá, že registrace nových osobních automobilů poklesly za první dva měsíce letošního roku meziročně o 19%, v samotném únoru pak ale už "jen" o 15,5 %.

Vyplývá to z čerstvé statistiky Svazu dovozců automobilů. "V období 1‑2/2021 bylo v ČR registrováno celkem 29 481 nových osobních automobilů," uvádí se ve vydané tiskové zprávě.

Mezi značkami, které v Česku oficiálně působí, je nadále první tuzemská Škoda s 10 578 registrovanými osobními vozy (podíl 35,88%), následují Volkswagen – 3 130 ks (10,62%), Hyundai – 2 599 ks (8,82%), Mercedes-Benz – 1 419 ks (4,81%), Ford – 1 405 ks (4,77%), Peugeot – 1 400 ks (4,75%), Toyota – 1 220 ks (4,14%), Seat – 906 ks (3,07%), Kia – 834 ks (2,83%) a  Dacia – 728 ks (2,47%).

Zákazníci nejvíce žádali Octavii, kterých se prodalo 2 422. Ovšem druhá Fabia na ni tentokrát ztratila pouhých 26 kusů. Překvapením je třetí místo vozu Hyundai i30, který tak rozdělil tradiční blok Škodovek na prvních příčkách žebříčku. Až za ním tentokrát skončila SUV s logem mladoboleslavské automobilky v pořadí Kamiq, Karoq a Kodiaq.

Elektromobilům se letos zatím moc nedaří

Sedmá skončila Škoda Scala a osmá Škoda Superb. Devátá pozice v únoru patřila Volkswagenu Golf a desátá opět autu z tuzemska - Hyundaii Tucson.

Téměř 40% registrovaných OA je z třídy SUV, z toho kategorie C-SUV (druhá ze čtyř dle velikosti) tvoří 71%. Z hlediska paliva vede benzín s 63,44%, podíl nafty tvoří 30,84%.

Registrace vozů s alternativním pohonem stouply z loňských 2 804 na 3 244 vozidel. Ovšem počet registrovaných "čistých" elektromobilů poklesl o 41% (z 594 na 349 ks), v samotném únoru o 44% (z 210 na 118 ks). Naopak plug-in hybridní vozy vzrostly meziročně o 22% (z 362 na 441 ks), za únor pak o 63% (ze 127 na 207 ks).

Podíl firemních automobilů na celkových registracích OA činí 81%, privátních 19%.