Společným jmenovatelem všech komponent Brutalu je minimalismus. Relativně jednoduchou karoserii s racčími dveřmi navrhl Jakub Štarman ještě v době svých studií. Samotné panely jsou vyrobeny z kombinace laminátu, karbonu a neporézní pěny Airex, vše je lehounké a dokonce ani bílý lak není přehnaně silný, aby celý vůz nebyl moc těžký.

Podobná situace jako zvenčí panuje i v interiéru. Zde je závodní klec, dvojice skořepin, jednoduché ovládací prvky a závodní elektronika. Komfortní prvky v podobě rádia, elektricky ovládaných oken nebo dokonce posilovače řízení zde nehledejte. Brutal nemá ani ABS, zato disponuje špičkovými brzdovými a podvozkovými komponenty na úrovni závodních speciálů.

Čtěte také: Karosárna Sodomka vytvářela nejkrásnější auta v Československu. Podívejte se

Díky všem těmto ústupkům na komfortu podařilo se udržet hmotnost vozu mezi 800 a 860 kilogramy v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci. Zatím jediný hotový prototyp najíždí testovací kilometry s dvoulitrovým přeplňovaným boxerem od japonského Subaru. 300 koní výkonu na lehounké auto zcela dostačuje a ve spojení s manuální převodovkou vystřelí vůz z nuly na sto za 3,9 sekundy.

Do budoucna plánuje slovenský Brutal uvedení ještě dalších verzí, zaměřených podle potřeb zákazníků. Objevit by se měl třeba Brutal R1 bez homologace, zaměřený pouze na okruh, nebo verze P1 bez motoru, do které si každý zastaví jednotku podle svých požadavků.

Otázkou zůstává cena. Brutal by sice nemusel být drahý jako podobné stroje věhlasných značek, nicméně vzhledem k ruční výrobě a volbě komponent něco stát určitě bude. V nadcházejících letech chce slovenská značka vyrábět šest vozidel ročně, takže o vyhlídkách na velkosériovou výrobu zatím nelze hovořit.