Bugatti se před týdnem zaspalo do dějin jako značka, která nabízí nejdražší auto světa. Jeho model La Voiture Noire stojí v přepočtu 430 milionů korun. Nejde o sériové auto, ale o jediný kus. I sériový model Chiron ale není levnou záležitostí. Auto s výkonem 1500 koní a schopností uhánět 420 km/h stojí minimálně 65 milionů korun.

Bugatti pro blízkou budoucnost chystá druhý model. Podle šéfa značky Stephana Winkelmanna půjde o levnější a pomalejší auto. „Viděl bych to na auto využívající baterie, u kterého bude rovnováha mezi použitelností a komfortem důležitější než výkon a rychlost,“ řekl podle serveru Autonomtive News Winkelmann.

Dál už ale nechtěl být specifický. Vzhledem k ceně a výkonu modelu Chiron se ale dá očekávat, že stále půjde o vůz pro nejbohatší řidiče. „Nakonec o ceně vozu rozhoduje stejně značka. A tady si myslíme, že máme navrch,“ komentoval Winkelmann.

Postavit druhý model dává smysl. Typický zákazník Bugatti má doma v průměru dalších 42 aut, z nichž minimálně dvě jsou také značky Bugatti. Zatím polovina z 250 vozů Bugatti Chiron byla prodaná zákazníkům, kteří si auto objednali, aniž by ho viděli. Navíc počet dolarových miliardářů ve světě stoupá. Podle průzkumu Kinght Franks 2019 Wealth Report bude v roce 2023 jen v Asii přes tisíc miliardářů. Přitom loni bylo na celém světě 2696 dolarových miliardářů.

Odborníci se shodují, že Bugatti musí postavit další auto a to nejlépe elektrifikované, aby souznělo s plánem svého mateřského koncernu Volkswagen, který chystá silnou elektrickou ofenzivu. Bugatti tak má možnost přinést auto do zásuvky i extrémně náročným zákazníkům. Značka zároveň před nedávnem vyvrátila spekulace, že bude vyrábět SUV.