Nastávající roky budou v automobilovém světě plné zásadních změn. Vzhledem ke změněným preferencím zákazníkům, nutnosti připravit výrobní závody na elektrickou éru a řadě dalších okolností budou automobilky nuceny vyřadit ze své modelové nabídky některé tradiční vozy.

V případě značky Hyundai by takový osud měl během několika příštích let potkat také model i30. Ten byl stvořen výhradně pro evropské zákazníky na starém kontinentu se také vyrábí. Konkrétně v České republice - v závodě v Nošovicích.

Do naší galerie se podívejte na sportovní verzi globálního modelu Elantra.

Vzhledem k tomu, že jednotlivé generace modelů této automobilky přicházejí po sobě zhruba v pětiletých cyklech, měli bychom se čtvrtého pokračování "ítřicítky" dočkat již v příštím roce. To se ale, jak zjistil redaktor Deníku a Automix.cz, nestane.

"Vůz dostane další facelift a ve výrobě patrně zůstane až do roku 2025," prozradil dobře informovaný zdroj. Poté by se měl "evropský" typ i30 sjednotit s globálním modelem Elantra.

Právě to, že aktuálně prodávaná, již sedmá generace Elantry, vstoupila na trh teprve v loňském roce způsobí, že bude nutné vyčkat na doběh jejího životního cyklu. A tedy nestandardní prodloužení výroby třetí generace i30.

Kona Made in Czech Republic?

Již nyní oba vozy sdílejí řadu technických řešení. Například sportovní verze Elantra N má pod kapotou stejný agregát jako i30 N nebo Kona N.

Mezitím se má v Nošovicích uskutečnit další změna. Na výrobní linky zamíří další velkoobjemový model. Nyní, po skončení produkce vozu ix20, se tu v obřích sériích dělají jen Tucsony a právě i30.

Tím novým modelem má být nová generace menšího rodinného SUV Kona. Tak úplně nové jméno to ale není. Již od loňského jara se zde montuje elektrická verze tohoto vozu. Má již po faceliftu, představení následovníka se tak velmi rychle blíží. Kromě elektrické by měly z bran nošovické továrny vyjíždět také hybridní i "čistě" spalovací verze.

Definitivní rozhodnutí o tomto kroku prý ještě nepadlo, ale nemělo by to již dlouho trvat.