Oficiální francouzská cena nového elektromobilu Dacia Spring je 16 990 eur (v přepočtu se jedná o 445 000 Kč), avšak fyzická osoba za něj dealerovi zaplatí zaplatí jen 12 403 eur.  Cenu totiž o 27 procent snižuje státní ekologický bonus. V praxi tak jde o úsporu 4587 eur (120 000 Kč).

Vůz i se všemi detaily si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Jednání o tom, za kolik se vůz bude prodávat v Česku (kde pochopitelně žádné dotace nejsou) mezi tuzemským zastoupením značky Dacia a centrálou automobilky ve Francii stále probíhají a podle našich zdrojů nejsou vůbec snadné.

Každopádně ale bude Spring po zveřejnění ceníku 19. dubna nejlevnějším oficiálně dostupným elektromobilem na českém trhu s novými vozy. Cena se nepochybně dostane hluboko pod hranici 500 000 Kč. V současnosti nejlevnějším vozem s plně elektrickým pohonem, který se v ČR nabízí, je Smart EQ za 591 690 Kč.

Do půlmiliónové hranice bylo vloni možné pořídit vozy Škoda Citigo e iV a rovněž Volkswagen e-Up!. Ovšem ty už v nabídce obou značek nejsou.

Součástí základní výbavy Dacie Spring v základní specifikaci pro francouzský trh je manuální klimatizace, rádio s Bluetooth, konektor USB, LED světla pro denní svícení a čtrnáctipalcová kola. Bez příplatku je k dispozici pouze bílý lak. Za další tři možné (šedivý, modrý či červený se cena navýší o 500 euro).

Za příplatek 1500 eur je k dispozici vůz s vyšší výbavou ve Francii označenou jako Confort Plus. V takovém případě se v Dacii Spring nachází také multimediální systém se sedmipalcovým displejem a navigací. Řidič bude mít k dispozici rovněž zadní parkovací kameru a senzory. Exteriér i interiér vozu bude doplněn o oranžové designové prvky (jsou i na šedivém voze v naší fotogalerii).

I u nás půjde pronajmout

Ve Francii si lze vůz pořídit i na operativní leasing. V takovém případě za jeho užívání zákazník platí měsíčně pouze 89 eur (2330 Kč). Tento program by měl být s vysokou pravdpěpodobností dostupný také v České republice.

Dacia již také potvrdila definitivní technickou specifikaci tohoto čtyřméstného vozu s délkou karosérie 3734 milimetrů, výškou 1516 milimetrů a zavazadlovým prostorem s objemem 290 litrů. Z ní mimo jiné vyplývá, že dojezd se oproti původním předpokladům v režimu WLTP navýšil o pět kilometrů na celkových 230. V městském režimu pak auto vybavené aterií s využitelnou kapacitou 27,4 kWh ujede dokonce více než tři stovky kilometrů. 

Maximální rychlost automobilu poháněného elektromotorem s výkonem 33 kW a točivým momentem 125 Nm, činí 125 kilometrů v hodině. Z nuly na stovku se auto s hmotností 970 kilogramů rozjede během 19,1 sekundy.

Při využití rychlodobíjení výkonem 30 kW se baterie z nuly na osmdesát procent nabije za necelou hodinu.

První objednané kusy Dacie Spring do České republiky dorazí začátkem podzimu.