Zájemce o novou Kiu Sportage si musí připravit nejméně 599 980 Kč. Za tuto sumu získá vůz poháněný stopadesátikoňovým zážehovým přeplňovaným čtyřválcem, který je spojený s manuální šestistupňovou převodovkou a pohání výhradně přední kola.

Ve výbavě vozu, který se tradičně vyrábí ve slovenské továrně v Žilině, pak jsou vždy LED světla, podélné střešní ližiny, sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, manuální klimatizace, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, rádio, osmipalcový centrální displej, na kterém s promítá také obraz ze zadní parkovací kamery, digitální přístrojový štít, tempomat, středová loketní opěrka mezi předními sedačkami, loketní opěrka vzadu, kožený volant, zadní opěradlo rozdělené v poměru 40:20:40, volič jízdních režimů a obsáhlou sadu bezpečnostních elektronických asistentů.

Ta zahrnuje například systém sledování únavy řidiče, aktivní systém pro jízdu v pruzích, čtení dopravních značek a rovněž automatické nouzové brzdění.

Auto jsme prověřili na silnicích na Benešovsku. Také v okolí hradu Český Šternberk
S úspěšným SUV ze Slovenska poprvé v české krajině: Kia Sportage pluje klidně

Oproti tomu Hyundai Tucson, který je nejdůležitějším produktem nošovické automobilky startuje na úrovni 539 990 Kč. "Základem" je stejně jako u značky Kia motor 1,6 T-GDI se sto padesáti koňmi, manuální převodovka a pohon předních kol. Ovšem základní výbava je o úroveň nižší. Tuzemské zastoupení Huyndai ji pojmenovalo Start. Její součástí pak jsou například sedmnáctipalcová ocelová kola, elektrické ovládání všech bočních okének, manuální klimatizace, tempomat, rádio, centrální displej s osmipalcovou obrazovkou, zadní parkovací kamera, sledování únavy řidiče i aktivní vedení v jízdním pruhu.

V porovnání s nejlevnější verzí Sportage tak chybějí například střešní ližiny, kožený volant, kola z lehké slitiny, lépe rozdělené zadní opěradlo i některé asistenční systémy.

"Čtyřkolka" i automat jsou výhodnější u Hyundai

V případě zájmu o dieselový agregát je odstup od základní motorizace v případě produktu s logem Kia 50 tisíc korun, "naftový" Tucson má oproti benzinovému cenovku navýšenou o 70 tisíc Kč. 

Nejlevnější Kia Sportage s pohonem všech kol je k dispozici v úrovni výbavy Exclusive a tento prvek se pojí se základní zážehovou motorizací, Auto pak vyjde na 714 980 Kč. Stejně vybavená Sportage, ovšem ve verzi 4x2 je o 65 000 Kč levnější.

Moderní design bude část zákazníků milovat, část naopak odradí. I s tím lidé v Hyundai počítají
Ukrytý zadní stěrač, mlhovky nikde... Zjištění při první jízdě s Hyundai Tucson

Hyundai je k zájemcům o "čtyřkolku" vstřícnější. Začíná se na úrovni 649 990 Kč a příplatek za pohon 4x4 činí 50 000 Kč. Nejlevnější Kiou s automatickou převodovkou je ta ve výbavě Exclusive a poháněná opět zážehovým turbomotorem (150 koní). Cenovka pak udává částku 719 980 Kč a v porovnání s verzí s "manuálem" podražila o 70 000 Kč.

Obě auta se nabízejí s další širokou škálou pohonných jednotek, včetně těch mild i plug-in hybridních.

Připomínáme ještě, že nová Kia Sportage měří na délku  4515 milimetrů, má světlou výškou 170 milimetrů a do zavazadlového prostoru v pětimístné konfiguraci lze naložit až 591 litrů předmětů.

Tucson je sice o kousíček kratší (měří přesně 4500 milimetrů), avšak nabízí větší kufr. Ten má objem až 620 litrů.

Kia poskytuje i na tento model sedmiletou záruku omezenou nájezdem 150 000 kilometrů. Hyundai pak láká na záruku, která trvá sice jen pět let, avšak není omezená žádným počtem ujetých kilometrů.