Příjezd nového "esúvéčka", které bude konkurovat vozům jako Nissan Qashqai či Volkswagen Tiguan, Citroën avizoval už předloni, kdy odhalil koncept Aircross. Produkční verze na studii zřetelně navazuje, stejně jako na už vyráběné modely C4 Cactus a C3.

Auto se tedy chlubí hravým vzhledem s řadou netradičních detailů. Hlavním poznávacím prvkem jsou dělené přední světlomety, jejichž horní část navazuje na logo značky.

Také interiér vypadá tak, jak bychom očekávali - a i tady narazíme na hravé a (zatím) neokoukané nápady. Chybět samozřejmě nemůže velký dotykový displej infotainmentu a zákazníci také budou moci sáhnout po digitálním přístrojovém panelu.

Čtěte také: Bugatti Chiron pro americký trh má nevzhledné nárazníky. Kvůli legislativě

O technice zatím mnoho informací nemáme, jistá je ale přítomnost koncernové platformy EMP2, kterou využívá i sourozenec Peugeot 3008. I proto se dá předpokládat, že novinka, stejně jako 3008, nedostane pohon všech kol.

Zato by C5 Aircross měla jako první Citroën nabídnout tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy. Toto řešení nahradí známé hydropneumatické odpružení.

Nové SUV se začne nejdříve prodávat v Číně, zřejmě už ve druhé polovině roku. Dorazí ale i do Evropy, jenže výrazně později, pravděpodobně až příští rok. A mimochodem, Citroën prý zvažuje také verzi s prodlouženým rozvorem, jež nabídne až sedmimístný interiér.