Přesně padesát tisíc Kč činí cenový rozdíl mezi letošními novinkami Opelu. Dráže (za 399 990 Kč) se bude kupodivu nabízet ta menší z nich -  tedy Mokka. Crossland oproti tomu startuje na sumě 349 990 Kč. Zdá se tudíž, že přednost obvykle dostane Crossland. Zejména, když víme, že už předcházející verze před faceliftem byla nejžádanějším modelem Opelu u českých zákazníků.

Jak už to však v životě bývá, nic není tak úplně jednoduché. Zatímco Crossland v základní verzi pohání atmosférická tříválcová dvanáctistovka s výkonem 83 koní a propojená s pětistupňovou manuální převodovkou, Mokka má základní motorizaci stokoňovou a řidič může volit ze šesti převodových stupňů.

Ale - pokud zákazník zvolí u Crosslandu místo atmosférického agregátu turbomotor, získá lepší výkon (110 místo rovné stovky koní). Příplatek je v takovém případě 40 000 Kč, ale i pak bude takový Crossland levnější než nejlevnější Mokka. Přesně o deset tisíc korun. Vrcholnou motorizaci pak u obou vozů představuje verze 1,2 Turbo se 130 koňskými silami. V případě Crosslandu k ní lze zakoupit kromě šestistupňového manuálu šestistupňový automat, samočinná převodovka montovaná do Mokky má o dva převodové stupně více. Oba vozy je také možné koupit s dieselovým čtyřválcem 1,5 CDTI. V modelu Mokka je vždy naladěný na 102 koní, u Crosslandu lze vybírat z nabídky 110 nebo 120 koní.

Výbava nejlevnějšího provedení obou vozů je velmi podobná a v zásadě poměrně bohatá. Jen s tím rozdílem, že v případě Crosslandu se nazývá Edition a u Mokky prostě Mokka. U ní je už Edition ta vyšší. Jenže, jediným prvkem, který obsahuje navíc, jsou šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, což výslednou kupní cenu posouvá o dvacet tisíc výše na 419 990 Kč.

Klimatizace a audio jsou v základu…

Co tedy kupující obou vozů získá vždy? LED přední světla, varování před vybočením z jízdního pruhu, manuální klimatizaci, audiosystém se sedmipalcovým dotykovým displejem, tempomat, multifunkční volant, elektrické ovládání předních i zadních oken a také vnějších zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání a sadu na opravu pneumatik.

Levnější Crossland má také ještě automatické přepínání světel a šest reproduktorů, což je o dva více než u Mokky. 

Ve prospěch Crosslandu také hraje roli jeho větší prostornost. Při své délce 422 centimetrů je o sedm těchto délkových jednotek větší než Mokka. Významný rozdíl je také v prostoru na hlavu zadních cestujících a hlavně v zavazadlovém prostoru.

Opel Crossland má totiž základní objem místa pro zavazadla 410 litrů. Navíc je tu možnost posouvat zadní sedačky, což zavazadelník zvětší až na 520 litrů. V očích zákazníka ovšem tyto praktické argumenty může rázem přebít sexy design Mokky. Také ale Crossland po faceliftu, při němž dostal na příď takzvaný Opel Vizor, hodně prokoukl.

To, jak se oba vozy liší při jízdě, zjistíme již brzy během redakčních testů. Faktem je, že i Crossland by se měl teď na silnicích chovat lépe než dříve. Opel totiž zapracoval na zavěšení kol a vylepšil také řízení. Ten, kdo se pohybuje čas od času mimo zpevněné cesty, navíc dostal možnost přikoupit si systém IntelliGrip, který elektronicky upravuje reakci motoru a stabilizačního systému v závislosti na zvoleném režimu (písek, bláto, sníh, silnice, kamenitý terén) nebo asistenta pro sjíždění strmých svahů.

Opel Crossland v novém provedení vstupuje na český trh právě teď, Mokka ho bude následovat počátkem března.