Už šest a půl miliónu Octavií vyrobily závody automobilky Škoda v uplynulých šedesáti letech. Od příštího roku z výrobních pásů začne sjíždět již čtvrtá generace novodobé verze tohoto vozu. Škoda zatím představila pouze dvě skici karosářské varianty liftback.

Z nich jednoznačně vyplývá, že po designové stránce se vůz přiblíží liniím vlajkové lodi Superbu. Zejména zadní partie s plynule se svažující střechou vypadá hodně přitažlivě. Mnozí se shodují na tom, že je to v dosavadní historii nejelegantnější octavie. Ve světlech se opět vyskytuje motiv českého křišťálu. Přední světlomety jsou relativně úzké a plynule navazují na širokou masku chladiče. Zadní opět připomínají protáhlý trojúhelník.

Skica Škoda Octavia IV

Členitá kapota je opět protažena přes celou šíři automobilu až k hraně na boku, která odděluje blatníky. Design přicházející Octavie je z valné části ještě dílem Jozefa Kabaně, který mezitím již stačil přijít a odejít z automobilek BMW a Rolls-Royce.

Na pódiu ve Veletržním paláci, kde se odehraje 11. listopadu večer světová premiéra tohoto vozu, bude ovšem k vidění vedle tohoto liftbacku také kombi verze. Ta se dokonce začne vyrábět ještě dříve než liftback. V Evropě je totiž kombi žádanější než druhá verze nejprodávanějšího modelu automobilky Škoda.

Do prodeje by nová Octavia měla přijít v průběhu jara příštího roku. Výroba kombi odstartuje na konci listopadu, liftback začnou dělníci montovat od počátku března příštího roku. Ceny samozřejmě zatím známy nejsou, ale předpokládá se, že budou vyšší než u té současné.

Zákazníci se postupně dočkají obvyklých variant tohoto vozu, to znamená i RS nebo Scout. Základní pohonnou jednotkou se stane litrový přeplňovaný zážehový tříválec, dále se očekává motor 1,5 TSI a diesely s kubaturou 1,6 a 2 litry. Opět se bude vyrábět octavie s pohonem na CNG a nově také s plug-in hybridním pohonem. S čistě elektrickou verzí se v této generaci nepočítá.