Jeden z nejoblíbenějších automobilů ve venkovských regionech České republiky - Dacia Logan MCV - se v létě přestane vyrábět. "Ano, tuto informaci můžu potvrdit," uvedla pro Deník a Automix mluvčí tuzemského zastoupení značek Renault a Dacia Jitka Skaličková.

Neznamená to ale konec definitivní konec tohoto modelu v nabídce rumunské značky. "Bude nahrazen v rámci modelové péče," dodala Skaličková. V tuto chvíli je pravděpodobné, že nová verze se dostane do prodeje až během příštího roku.

Přednost před tímto vozem totiž dostanou nové generace hatchbacku Sandero a sedanu Logan. Premiéra obou těchto automobilů je naplánována na dobu podzimního pařížského autosalonu.

Současná generace Dacie Logan se stupňovitou zádí je v České republice v prodeji od jara roku 2013. Na střídání stráží je tedy ten správný čas. Ještě o pár měsíců starší je aktuální verze Sandera. Logan MCV pak přišel s odstupem přibližně půl roku po Loganu s karosérií sedan. Zaujal velkým vnitřním prostorem a především kufrem s kapacitou 573 litrů.

Dacia Sandero se stejným příplatkem vyjde na 240 900 Kč

Verze Stepway přidaly na kráse

Dacia velkou část svých modelů, tedy například Sandero i Logan MCV ozvláštnila nabídkou verzí Stepway. Například kombi Logan MCV mělo o 50 milimetrů vyšší světlou výšku. Kolem karoserie se objevily tmavé ochranné plasty a pod předním nárazníkem nechyběl ochranný plát.

Generační výměna musí v příštích měsících potkat také osobní velkoprostorový vůz Lodgy a malou dodávku Dokker. I ty už dealeři rumunské automobilky nabízejí sedm, respektive osm let.

Všechny tyto zmiňované vozy si i přes své poměrně značné morální stáří vedou na českém trhu stále velmi dobře. Například Dokker je nejprodávanější malou dodávkou a velmi dobře si vedl i ve své osobní verzi v kategorii velkoprostorových automobilů, typu Sandero pak patřilo v konečném pořadí loňského roku 3. místo na českém trhu malých aut. I Logan, přestože má karosérii sedan, která v Česku není zrovna tou nejoblíbenější, obsadil vloni ve velmi náročné konkurenci automobilů velikosti nižší střední třída solidní 10. pozici.

V posledních dvou letech Dacia žádnou zásadní novinku nepřipravila. Naposledy uvedla na trh v roce 2018 novou generaci SUV Duster, letos zatím lákala zákazníky pouze na nové šetrné motory spalující LPG.