Challenger SRT Demon je postaven na výkonné verzi Hellcat, ale i přesto se zde objevují zásadní změny na celé technice. Jen tak by totiž Dodge nemohl tvrdit, že jde nyní o nejrychleji akcelerující produkční auto na světě.

Výkon pochází z kompresorem přeplňovaného 6,2litrového osmiválce, který byl vyhnán až na 852 koní (626 kW). Kromě toho tu je až 1044 Nm točivého momentu. Demon však nabízí celkem tři výkonnostní hladiny.

Pokud zrovna nechcete trhat asfalt, první úroveň nastavení motoru vám nabídne „jen" 507 koní (373 kW), s použitím speciálního klíče zapalování pak druhá úroveň dává již 819 koní (602 kW) a konečných 852 koníků je zajištěno pouze, když Demona nakrmíte závodním palivem o stovce či více oktanech a při objednávce zaškrtnete balíček „Demon Crate", který přináší modifikovanou řídící jednotku.

Čtěte také: Jeep Grand Cherokee Trackhawk je nejrychlejším SUV na světě. Má 717 koní

K těmto výkonům se došlo použitím zcela nového kompresoru, nových pístů, vačkových hřídelí, palivového čerpadla a dalších částí. Vylepšenému sání pak napomáhá velký otvor na kapotě či klasické díry místo dvojice světlometů.

K odeslání síly směrem na zadní kola pak dostal Demon upravenou osmistupňovou automatickou převodovku. S manuální variantou vůz nebude k dispozici.

Stovka pod 2,5 sekundy

Hodnoty zrychlení berou dech. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 2,3 sekundy. Sprint na čtvrt míle pak zabere jen 9,65 sekund, kdy na konci dráhy Demon upaluje rychlostí 225 km/h.

Tímto si šílený Challenger v rámci produkčních vozů uzmul titul nejen nejrychleji akcelerujícího vozidla, ale také má nejrychlejší čas na čtvrt míle.

A aby toho nebylo málo, Demon byl dokonce zapsán do Guinnessovy knihy rekordů jako první produkční auto, které se umí při zrychlení postavit na zadní.

Čtěte také: Tenhle angličák má prý cenu přes tři miliony. Je to Svatý grál mezi autíčky

Zmínka o tom, že přetížení 1,8 G během akcelerace je rovněž vyšší než v jakémkoliv produkčním autě, to už je třešničkou na dortu.

K těmto neuvěřitelným schopnostem napomohly mimo jiné i silniční pneumatiky Nitto určené pro sprinty, propracovaný systém kontroly startu a také slušná odtučňovací kúra.

Za sedačku spolujezdce se připlácí. Jeden dolar

Celkem zmizelo 97 kg hmotnosti. Pryč je elektrické nastavování volantu, zbytečnosti jako parkovací senzory nebo velká část audio systému, odhlučnění a všechny sedačky kromě té řidičovy.

Dodge však nabízí, že vám je do auta namontuje zpátky, sedačka je přitom za symbolický jeden dolar (v přepočtu 25 Kč), zadní lavice také. Za tuto cenu vám vrátí i polstrování v kufru, kdybyste s jeho demontáží náhodou nesouhlasili.

Čtěte také: Příjezd rychlé i30 N se blíží. Hyundai ji dokonce testuje v ostrých závodech

Zajímavostí jsou také menší a lehčí kola s úzkými pneumatikami, kterými můžete při sprintech nahradit přední kola s širokými gumami.

Nakonec automobilka zmiňuje, že byl Demon vytvořen čistě jako propagační vůz pro image značky a nebude jí prý vadit, když na něm nevydělá ani cent.

Informace o dostupnosti jsou zatím trochu nejasné, ale podle všeho bude k dispozici 3000 kusů pro americký trh a 300 pro kanadský. Ceny budou teprve oznámeny.