Atmosférický benzinový desetiválec je na automobilovém trhu docela unikátní záležitostí. A byl i před deseti lety, kdy se poprvé objevil za zády řidiče a spolujezdce v Audi R8. V roce 2009 se nabízel ve dvou verzích o výkonu 525 a 560 koní (varianta R8 GT). Později ještě přijel jako R8 V10 Plus s výkonem 550 koní, to se psal rok 2012.

R8 je stále na trhu a novinka jménem Audi R8 V10 Decennium slaví deset let výročí motoru 5.2 FSI. Má ho samozřejmě i ona, tentokrát s výkonem 620 koní, který se posílá na všechna čtyři kola. Točivý moment má hodnotu 580 Nm. Auto díky tomu zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,1 sekundy a jede maximálně 331 km/h. Audi se chlubí, že díky sekvenci válců 1-6-5-10-2-7-3-8-4-9 vydává jednotka nezaměnitelný zvuk.

Speciální model dostal unikátní 20“ kola, která jsou v barevném provedení matného bronzu. Ten parádně sedí ke dvěma odstínům černé barvy na karoserii. Komu by se to ale nelíbilo, může si objednat model i v jiných barvách. Nabízí se šedá Daytona, šedá Suzuka, stříbrná Floret, černá Mythos, modrá Ascari a šedá Kemora.

Že půjde o exkluzivní stroj svědčí i limitovaná série, ve které vznikne. Audi postaví jen 222 kusů a každý z nich bude stát 222 tisíc eur, tedy skoro 5,7 milionu korun. Parádní Audi R8 si můžete prohlédnout v galerii.