Do popředí žebříčku nejžádanějších aut u nás se derou levnější vozy
Pokles trhu s novými automobily v České republice pokračuje. V porovnání s loňským lednem se prodalo skoro o čtvrtinu osobních vozů méně.
Jedničkou tuzemského trhu s novými auty byla také v letošním lednu Škoda Octavia. To není žádné překvapení. Jenže na tohoto v podstatě neohroženého lídra se dotahuje jak Fabia, tak i další z levnějších modelů mladoboleslavské automobilky. Tím je model Kamiq.
Na pořadí deseti nejžádanějších nových osobních aut se podívejte do naší fotogalerie.
V minulých letech se totiž často na předních pozicích za Octavií a Fabií objevovaly dražší SUV s logem Škody - tedy Karoq a Kodiaq. Tento posun zájmu o levnější vozy (čtvrtý skončil Hyundai i30) je překvapivý i v kontextu skutečnosti, že v lednu kupovaly nové vozy především firmy. Jen osmnáct procent nově zaregistrovaných vozů jde totiž na konto soukromých osob.
Trhu, který poklesl bezmála o čtvrtinu (o 4 338 kusů na 14 794 kusů), nadále vládne značka Škoda. Ta si zapsala tržní podíl skoro 39 procent, následují Volkswagen (11) a Hyundai (8). Již na čtvrtou pozici poskočil Mercedes-Benz, v první desítce se objevil také další prémiový výrobce BMW. Úspěšné byly ještě značky Ford, Toyota, Peugeot, Seat a Kia.
Opět narostl zájem o auta typu SUV. Z hlediska typu pohonů si polepšily diesely. V lednu jejich podíl narostl na skoro 32 procent. Naopak elektromobilů se meziročně prodalo méně o 40 procent. V tomto případě se ale stále pohybujeme pouze v řádu stovek kusů.
Zájem vzrostl jen o autobusy
Podobným tempem jako prodeje nových aut klesl také zájem o dovážené ojetiny. Ti, kteří přesto po takovém voze zatouží, ale zjevně dávají čím dál více přednost levnějším exemplářům. Průměrné stáří dovezených osobních aut totiž poprvé v historii překonalo hranici jedenácti let. Podíl takových aut ve stáří přes deset let je 57 procent. Těch, které byly vyrobeny nejméně před patnácti roky, se dovezly 24 procenta.
Po loňském nárůstu zaznamenaly letos pokles také prodeje motocyklů. Zákazníci si méně než vloni kupují rovněž lehká užitková vozidla a nákladní auta.
Jediným rostoucím segmentem se v lednu staly autobusy. Těch se vloni prodalo 91, letos 138. To je nárůst o 52 procenta.
Další články

Bronz pro Hyundai i30: V únoru rozdělil blok Škodovek mezi…
Vůz korejské značky vzniká také na území České republiky. Vloni prodělal modernizaci všech svých karosářských…

Nejméně čtyři automobilové značky skončí za 9 let s produkcí …
Naposledy se k tomuto slibu veřejně přihlásila automobilka Volvo. Současně představila svůj druhý "čistý"…

Hyundai má další SUV. Model Bayon je z nich nejmenší
Zcela nový model v nabídce korejské značky vychází technicky z nejnovější generace hatchbacku i20.

Škoda už má na kontě 2 milióny SUV. Víte, jaká nabízela třeba v Číně?
Pokud nepočítáme speciální projekty, jako byla například Škoda Trekka vyráběná na Novém Zélandu v šedesátých…

CUPRA odhalila model Formentor

Další CNG. Na český trh vstupuje Octavia G-TEC jako liftback

Elektromobil Hyundai IONIQ 5 měl premiéru

Škoda Enyaq iV má špičkovou hodnotu součinitele odporu vzduchu

Nová Fabia pořádně naroste a dostane i čtyřválec. Maskovaný kus jsme…
Už dvaadvacet let nabízí automobilka Škoda model Fabia. Za tu dobu se jich vyrobilo a prodalo 4,5 miliónu…
