Druhá generace Renaultu Captur, která v současné době podstupuje dynamické testy, bude mít hned z úvodu svého životního cyklu nelehký úkol. Musí se okamžitě stát stejným bestsellerem, jako první generace, které se jen loni prodalo více než 232 tisíc kusů a aktuálně jde o třetí neprodávanější Renault na světě.

K minimálně stejným prodejním číslům má druhé generaci Renaultu Captur dopomoci plug-in hybridní pohon, vůbec první v historii značky Renault. Plug-in hybridní Captur bude využívat zážehového čtyřválcového motoru 1,6, který vyvinuli u japonského Nissanu. S ním bude spolupracovat elektromotor, který nejenže nabídne vyšší točivý moment v případě potřeby, ale novému Capturu také umožní dojezd až 50 km čistě na elektrický pohon.

Volkswagen T-Cross
I Volkswagen už má SUV bez pohonu 4x4. Novinka T-Cross se představuje

Konkrétní technické údaje nejsou známy, ale Renault už potvrdil, že akumulátor bude mít kapacitu 9,8 kWh.

Stejný systém se následně představí také u dalších modelů aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Po Capturu, který se objeví příští rok ve Frankfurtu, to bude nový Nissan Qashqai.

Přestože je Captur postaven na platformě Clia, malý Renault, který je dlouhodobě nejprodávanějším modelem francouzské značky, plug-in hybridní pohon nedostane. Místo něho bude využívat konvenčního hybridního pohonu bez možnosti dobíjení z elektrické zásuvky. Nové Clio se představí už v březnu na autosalonu v Ženevě.

V galerii si prohlédněte stávající Captur z roku 2018.