Druhá generace modelu CLA vypadá jako zmenšené luxusní CLS

Mercedes-Benz novinku představil na probíhajícím veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas.

10.1.2019 Jiří Švamberk
Mercedes-Benz CLA
Zdroj: Mercedes-Benz

Modelová ofenzíva značky Mercedes-Benz pokračuje uvedením stylového čtyřdveřového modelu CLA se svažující střechou, které výrobce označuje jako kupé. Novinka stojí stejně jako sourozenci třída, A, B, crossover GLA, stojí na inovované kompaktní platformě MFA2.

Designově CLA „drží basu“ s ostatními nedávno představenými modely Mercedes-Benz, jimž dominuje vetší maska chladiče s přimhouřenými předními světlomety. Nejvíce se podobá, a to především z boku, velkému CLS, což byl také záměr.

Stížnosti na nedostatečný prostor pro cestujících vzadu Mercedes u druhé generace CLA vyřešil výrazným zvětšením karoserie a vnitřního prostoru. Novinka je ve srovnání s předchůdcem o 48 mm delší, 53 mm širší a rozvor je o 30 mm delší. Jízdní vlastnosti vylepšuje výrazně větší rozchod kol – vpředu + 63, vzadu + 55 mm.

Uvnitř nového CLA se zapracovalo především na prostoru pro lokty cestujících. Vpředu je prostor o 35 mm větší, vzadu pak o 44 mm.

Přestože objem zavazadelníku se zmenšil o zanedbatelných 10 litrů, šířka jeho vstupního otvoru se zvětšila o 262 mm a vnitřní šířka o 113 mm. je dokonce o 24 mm hlubší.

Mercedes-Benz CLA

Interiér je shodný s třídou A a B, a to včetně systému MBUX, který je ale ve srovnání se sourozenci zase o něco chytřejší a propracovanější. Vývojem prošel také hlasový asistent, který nyní rozpoznává výrazně komplexnější dotazy a poskytuje na ně relevantní odpovědi, aniž by se nechal zmást hovorem ostatních cestujících.

Na veletrhu v Las Vegas je model CLA prezentován v provedení CLA 250 s prozatím nejvýkonnějším 165kW (225 koní) motorem, jehož točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm. Přeplňovaný zážehový čtyřválec spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT.  V době zahájení prodeje koncem května bude k dispozici široká paleta vznětových a zážehových motorů s manuální převodovkou nebo dvouspojkovou převodovkou, a to včetně verzí s pohonem všech kol 4MATIC.

10.1.2019 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×