Rovněž ve svém prvním elektromobilu, který vyjede za zákazníky z mladoboleslavského výrobního závodu, Škoda využije styl interiéru, který na sklonku loňského roku nastolila čtvrtá generace vozu Octavia.

Vyplývá to z první oficiální skici, na níž automobilka odtajňuje podobu interiéru modelu Enyaq. Poté, co jsem se mohl důkladně seznámit s praktickým ovládáním elektromobilu ID.3, s nímž Enyaq sdílí platformu MEB, baterii, pohonné jednotky a mnoho dalšího, můžu konstatovat, že Škoda bude tou konzervativnější "elektromobilní" značkou.

Hlavní rozdíl je na středové konzole. V případě ID.3 totiž postrádá jakékoli ovládací prvky vozu Není tu dokonce ani startovací tlačítko, natožpak páka či knoflík parkovací brzdy nebo volič režimů převodovky. Celý tento prostor lze využít k odložení nejrůznějších věcí.

První jízdní test elektromobilu Volkswagen ID.3
Je ID.3 tak převratný Volkswagen jako Brouk či Golf? Prověřili jsme to při testu

Škodováci naopak ponechali moderní, ale přesto klasické uspořádání. To znamená, že řidič má vedle své pravé ruky volič pro volbu jízdního režimu vpřed, vzad či parkování. Je malinkatý, ale je na svém místě. Také je tu tlačítko parkovací brzdy. Nepřekvapí poloha nabíjecí přihrádky pro mobilní telefon nebo prohlubní pro zafixování lahví či kelímků s pitím.

Mezi sedačkami se také nachází jedna celistvá loketní opěra. Ve Volkswagenu jsou pro každého cestujícícho dvě. Obě jsou ale úzké a lze je sklápět. Toto řešení je právě pro usnadnění přístupu k odkládacím prostorům na podlaze. Pod loketní opěrkou Enyaqu se dá očekávat tradiční úložný box.

Volkswagen šetřil i tlačítka na dveřích

Škoda si také ponechá víceméně klasický digitální přístrojový štít. To ve Volkswagenu ID.3 je nahrazený vlastně jen jakýmsi orámovaným displejem s úhlopříčkou obvyklou u současných mobilních telefonů.

Nová Škoda Octavia liftback
První jízda s novou Octavií liftback. Z Prahy až na zavřené hranice s Rakouskem

Jeho výhodou je ale to, že je pevně zafixován na sloupku řízení, díky čemuž je na něj vždy stejně dobrý výhled. V případě Enyaqu se na zobrazované údaje bude řidič dívat skrze dvouramenný volant. Naopak se řidičům v něm bude snáze volit patřičný režim jízdy, protože umístění ve Volkswagenu vedle digitálního přístrojového štítu mi moc praktické nepřipadá.

Ve Škodě zůstane více klasických fyzických tlačítek. Například je jich deset pod výdechy klimatizovaného vzduchu. Volkswagen zde má jen čtyři pro vstup do těch nejdůležitějších položek menu.

A také na loketní opěrce ve dveřích řidiče zůstaly čtyři spínače pro otevírání a zavírání okének ve dveřích. U Volkswagenu musí řidič, který má k dispozici jen dvě, nejdříve zvolit, zda chce ovládat skla vpředu nebo naopak ta vzadu.